nedjelja, 2. kolovoza 2015.

Ko su Stranci (Ghuraba)?

Od Ebu Hurejre, radijallahu 'anhu, od Allahovog Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, da je rekao: ''Doista je islam počeo kao stranac i vratiće se kao stranac onako kako je i počeo, pa blago li se strancima.'' („Sahihul- Džami'us-Sagir“ br. 1576.)(Muslim,sahih)

Prenosi se od Ebu Hurejre, radijAllahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, rekao: "Islam je počeo kao stran (garib) i ponovo će biti stran, pa blagoslovljeni su stranci (garibi)."(Muslim)

Sehl b. S'ad Es-Sa'idi, radijallahu 'anh, prenosi od Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, da je rekao: ''Doista je islam počeo kao stranac i vratit će se kako je i počeo, pa blago li se strancima.'', pa je rečeno: ''Ko su stranci o Allahov Poslaniče?'' Odgovorio je: ''Oni koji ostanu čestiti (dobri, pobožni) kada se ljudi iskvare.''(„Silsiletul-Ehadisis-Sahiha“ br. 1273.)

Od Abdullah b. Amra El-A'sa, gdje kaže da je rekao Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: ''Blago li se strancima!'', rečeno je: ''Ko su stranci o Allahov Poslaniče?“, odgovorio je: ''Dobri ljudi, a malobrojni, (tamo ili u vremenu) gdje je mnogo zla, gdje je veći broj onih koji im se suprostavljaju od onih koji ih slušaju (koji im se pokoravaju).''(''Silsiletul-Ehadisus-Sahiha'' br. 1619.)

Od Ibn-Omera, radijallahu anhu, se prenosi da je rekao: ''Uzeo me Allahov Poslanik za rame i rekao: ''Budi na dunjaluku kao stranac ili putnik''. A Ibn-Omer, radijallahu anhu, je govorio:''Kada omrkneš ne nadaj se da ćeš dočekati jutro, a kada osvaneš ne nadaj se da ćeš dočekati veče, iskoristi svoje zdravlje prije bolesti i život prije smrti''. (El-Buhari)

Od Abdullaha b. Omera, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Blago se usamljenicima“, tri puta. Rekoše: Allahov Poslaniče, a ko su usamljenici? On reče: „Dobri ljudi, rijetki među lošim ljudima, onih koji ih mrze više je od onih koji ih vole.“ 

Amr ibn Avf, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao:''Vjera je, zaista, pčela s pojedincima i vratit će se s pojedincima, pa blago li se pojedincima, onima koji ispravljaju ono što s ljudi poslije mene iskrivili od mog sunneta.'' (Tirmizi 
Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Islam je počeo sa strancima (garib) i ponovo će se vratiti strancima, pa blago se onima koji su stranci (garibima)." (Muslim)
U komentaru ovog hadisa Abdul-Aziz ibn Baz rekao je: 
„Pod strancima u ovom hadisu misli se na one koji ustraju na Pravom putu, i da je Džennet i uživanje u njemu obećano onima koji će ljude upućivati na dobro kada se oni pokvare. I kada se smanji dobro u zajednici, i promijeni se stanje naroda, oni će biti ti koji će ustrajati na Istini i monoteizmu, namazu, zekatu, postu, hadždžu, i ostalim propisima vjere." Bilježi Abdullah ibn El- Mubarek u svojoj knjizi ''Ez-Zuhd'' od Abdullah b. Amra El-A'sa, gdje kaže da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem rekao: ''Blago li se strancima!'', rečeno je: ''Ko su stranci o Allahov Poslaniče?", odgovorio je: ''Dobri ljudi, a malobrojni, (tamo ili u vremenu) gdje je mnogo zla, gdje je veći broj onih koji im se suprostavljaju od onih koji ih slušaju (koji im se pokoravaju).'' (''Silsiletul-Ehadisus-Sahiha'' br. 1619.)



60- HADISA ,POKAJANJE -TEVBA

1. Pokajanje - tevba. Allahov poslanik je rekao: "Ko se pokaje prije nego što Sunce izađe sa zapada, On će mu primiti tevbu." (Muslim, br. 2703). Muhammed, a.s, takode kaže: "Doista uzvišeni Allah prima tevbu čovjeka sve dok duša ne dođe u grkljan."

2. Izlazak radi traganja za naukom. Allahov poslanik, s.a.v.s, kaže: "Ko bude slijedio put koji vodi ka nauci, Allah će mu olakšati put do Dženneta." (Muslim, br. 2699)

3. Spominjanje Allaha. Muhammed, a.s, kaže: "Hoćete li da vas obavijestim o najboljim djelima vašim, najcjenjenijim kod vašeg Vladara, najvećim po deredžama, boljim za vas od dijeljenja srebra i zlata, vrednijim nego da sretnete vašeg neprijatelja, udarate po njihovim vratovima a oni udaraju po vašim?" Ashabi su odgovorili: "Dakako, Allahov poslaniče!" On odgovara: "Spominjanje uzvišenog Allaha." (Tirmizi, br. 3347)

4. Činjenje dobra i upućivanje na dobro. Muhammed, a.s, kaže: "Svako dobro djelo je sadaka, a ko upućuje na dobro kao da ga i čini." (Buhari, 10/374 i Muslim br. 1005)

5. Vrijednost poziva vjeri u Allaha. Allahov poslanik je kazao: "Ko bude pozivao na pravi put ima nagradu svih onih koji ga slijede, s tim što senjihova nagrada ništa ne umanjuje." (Muslim, br. 2674)

6. Naređivanje dobra a zabranjivanje zla. Muhammed, a.s, kaže: "Ko od vas vidi ružno djelo, neka ga ukloni rukom, a ako ne može, onda jezikom, a ako i to ne mogne neka ga srcem osudi a to je znak najslabijeg imana." (Muslim, br. 49)

7. Kiraet - učenje Kur'ana. Muhammed, a.s, kaže: "Učite Kur'an. Kur'an će se na Sudnjem danu pojaviti u ulozi šefaatdžije onome ko ga bude učio." (Muslim, br. 804)

8. Poučavanje Kur'anu i njegovo učenje. Muhammed, a.s, kaže: "Najbolji među vama je onaj koji uči Kur'an i druge poučava tome." (Buhari, 9/66)

9. Nazivanje selama. Allahov poslanik je rekao: "Nećete ući u Džennet dok ne budete vjerovali, a nećete vjerovati dok se ne budete voljeli. Hoćete li da vas uputim na nešto što ako budete radili voljet ćete se? Širite među sobom selam." (Muslim, br.54)

10. Ljubav u ime Allaha. Muhammed, a.s, je rekao: "Doista će Allah na Sudnjem danu kazati: "Gdje su oni koji su se voljeli u Moje ime, danas ću ih staviti u Svoj hlad, a drugog hlada, osim mog hlada, nema." (Muslim, br.2566)

11. Posjećivanje bolesnika. Muhammed, a.s, je rekao: "Svaki musliman koji posjeti svog bolesnog brata jutrom, na njega će donositi salavat 70 000 meleka sve dok se ne smrkne, a ako ga posjeti naveče, na njega donosi salavat 70 000 meleka dok ne osvane, a imat će harif (bašču) u Džennetu." (Tirmizi, br. 969)

12. Pomaganje ljudima u vraćanju duga. Allahov Resul je kazao: "Ko pomogne onom koji je bankrotirao, Allah će pomoći (olakšati) njemu na dunjaluku i na ahiretu." (Muslim, br.2699)

13. Sakrivanje mahana drugih ljudi. Muhammed, a.s, kaže: "Ko sakrije mahanu Allahovog roba na dunjaluku, Allah će sakriti njegovu na ahiretu." (Muslim, br. 2590)

14. Održavanje rodbinskih veza. Allahov Resul je rekao: "Krvno srodstvo je okačeno o Allahov Arš i govori: 'Ko me održava, Allah njega podržao, a ko me kida, Allah njega prekinuo." (Buhari 10/350 i Muslim, br.2555)

15. Lijep moral. Upitan je Allahov poslanik o onome što će najviše ljudi odvesti u Džennet, pa je odgovorio: "Bogobojaznost i lijep moral." (Tirmizi, br. 2003)

16. Istinoljubivost. Muhammed, a.s, je rekao: "Držite se iskrenosti, jer doista iskrenost vodi u dobročinstvo, a dobročinstvo vodi u Džennet." (Buhari 10/423 i Muslim, br.2607)

17. Savladavanje srdžbe. Allahov Resul je kazao: "Ko bude savladao svoju srdžbu, a bude u stanju da je sprovede, Allah će ga prozvati na čelu svih stvorenja kako bi sebi izabrao džennetske hurije, koje bude htio, na Sudnjem danu." (Tirmizi, br. 2022)

18. Keffaret sijela. Muhammed, a.s, je rekao: "Ko bude sjedio u sijelu i puno pricčao, pa zatim, prije nego što ustane izgovori: "Subhanekellahume ve bi hamdike ešhedu en la illahe illa ente estagfiruke ve etubu ilejke! Bit će mu oprošteni grijesi koje je učinio na tom sijelu." (Tirmizi, 3/153)

19. Strpljivost. Muhammed, a.s, je rekao: "Neće muslimana zadesiti nevolja, tegoba, briga, tuga, neugodnost, pa čak ni trn da ga ubode a da mu Allah zbog toga neće izbrisati neke grijehe." (Buhari, 91/10)

20. Dobročinstvo roditeljima. Allahov poslanik je rekao: "Propao neka je, propao neka je!" Ashabi su upitali: "Ko Allahov poslaniče?" Allahov poslanik odgovara: "Onaj kod koga jedan ili dva roditelja budu dočekali starost, i ne uđe (zbog svoje pokornosti njima) u Džennet." (Muslim, br. 2551)

21. Angažman na pomoći hudovicama i siromasima. Allahov poslanik kaže: "Onaj koji žuri da pomogne hudovicama i siromasima, je kao mudžahid na Allahovom putu". Mislim da je još rekao: "Kao onaj koji klanja ne posustajući, kao postac koji stalno posti." (Buhari, 10/366)

22. Briga o jetimu. Muhammed, a.s, kaže: "Ja i onaj koji se brine o jetimu ćemo biti u Džennetu zajedno" - pa je podigao i pokazao kažiprst i srednji prst." (Buhari, 10/ 365)

23. Abdest. Allahov poslanik je rekao: "Ko bude uzeo abdest i to učinio na najljepši način, izlaziće (spadaće) grijesi iz njegovog tijela, tako da će izići ispod njegovih nokata." (Muslim, br. 245)

24. Učenje šehadeta poslije abdesta. Muhammed, a.s, je rekao: "Ko bude uzeo abdest i to učinio na najljepši način, zatim kaže: "Svjedočim da nema drugog boga osim Allaha, koji nema sudruga. Svjedočim da je Muhammed Allahov rob i poslanik", zatim prouči: "Gospodaru, učini me od onih koji se kaju i od onih koji se čiste" - otvoriće mu se vrata Dženneta da uđe na koja bude želio." (Muslim, br. 234)

25. Ponavljanje za muezzinom dok uči ezan. Muhammed, a.s, kaže: "Ko kaže po završetku ezana: "Milostivi Allahu, Gospodaru ovog savršenog poziva i nastupajućeg namaza, dozvoli Muhammedu posredovanje za nas kod Tebe, podijeli dostojanstvo i visoku čast i nakon proživljenja postavi ga na časno mjesto (el vesile) koje si mu obećao." - zaslužio je moj šefaat.

26. Gradnja mesdžida. Allahov resul kaže: "Ko bude sagradio mesdžid želeći Allahovo zadovoljstvo, biće mu sagrađene slična kuća u Džennetu." (Buhari, br. 450)

27. Upotreba misvaka. Muhammed, a.s, kaže: "Da znam da neću teretiti svoj ummet naredio bih im upotrebu misvaka prije svakog namaza." (Buhari, 2/331 i Muslim, br. 252)

28. Odlazak u mesdžid. Allahov resul kaže: "Ko porani i ode u mesdžid, Allah će mu pripremiti posebne stepene u Džennetu kad god porani i ode." (Buhari 2/124, Muslim, br.669)

29. Pet dnevnih namaza. "Koji god musliman klanja obavezne namaze lijepo uzimajući abdest i izvršavajući skrušenost i ruku'e, bit će mu iskup za prethodne grijehe, izuzimajući veliki grijeh i to za čitav život." (Muslim, br.228)

30. Klanjanje sabah i ikindije namaza. "Ko bude klanjao sabah i ikindiju, ući ce u Džennet." (Buhari, 2/43)

31. Klanjanje džume namaza. Muhammed, a.s, kaže: "Ko uzme abdest na najljepši moguci nacin, zatim ode na džuma-namaz, sluša i pažljivo prati hutbu, oproste mu se grijesi koje je pocinio izmedu dvije džume i grijesijoš tri dana." (Muslim, br. 857)

32. Trenutak kada se petkom primaju dove. Muhammed, a.s, kaže: "Ima jedno vrijeme petkom u kom rob musliman, ako potrefi cineci dovu Allahu dok je u namazu, a da mu to On nece dati." (Buhari, 2/344 i Muslim, br.852)

33. Klanjanje pritvrdenih sunneta pet farz namaza. Muhammed, a.s, kaže: "Nema ni jednog roba muslimana koji klanja svaki dan 12 dobrovoljnih rekata mimo farza, a da mu Allah nece sagraditi kucu u Džennetu." (Muslim, br. 728)

34. Klanjanje dva rekata nakon pocinjenog grijeha. Muhammed, a.s, je rekao: "Nema roba koji ucini grijeh, lijepo se ocisti, zatim ustane i klanja dva rekata, zatim zamoli Allaha za oprost a da mu nece biti oprošteno." (Ebu Davud, br. 1521)

35. Nocni namaz. Muhammed, a.s, je rekao: "Najbolji namaz poslije farz namaza je nocni namaz." (Muslim, br. 1163)

36. Jutarnji namaz - duha-namaz. Muhammed, a.s, je rekao: "Vi ste dužni da svaki dan za svaki svoj zglob date sadaku. Svako slavljenje (tesbih) je sadaka, svaka zahvala (tahmid) je sadaka, svako vlicanje (izgovaran tekbira) je sadaka, naredivanje dobra a zabranjivanje zla je sadaka. Sve tonadomiještaju dva rekata duha namaza." (Muslim, br. 720)

37. Salavat na Allahovog poslanika. Muhammed, a.s, kaže: "Ko donese na mene salavat, Allah na njega donese deset." (Muslim, br. 384)

38. Post. Allahov Resul kaže: "Nema roba koji posti jedan dan na Allahovom putu, a da Allah za taj dan njegovo lice ne udalji 70 harifa od vatre." (Buhari, 6/35 i Muslim, br. 1153)

39. Post tri dana svakog mjeseca. Muhammed, a.s, kaže: "Post tri dana svakog mjeseca vrijedi kao da stalni post." (Buhari, 4/192 i Muslim, br.1159)

40. Post mjeseca ramazana. Allahov poslanik kaže: "Ko bude postio vjerujuci i nadajuci se Allahovoj nagradi u mjesecu ramazanu, bice mu oprošteni njegovi grijesi." (Buhari, 4/331 i Muslim, br. 760)

41. Post šest dana ševala. Muhammed, a.s, kaže: "Ko bude postio mjesec ramazan, a potom šest dana ševala, kao da je postio cijelu godinu." (Muslim, br. 1164)

42. Post na Dan Arefata. Muhammed, a.s, kaže: "Post na Dan Arefata briše male grijehe koji su pocinjeni prošle i koji ce biti pocinjeni naredne godine." (Muslim, br. 1162)

43. Post Jevmu ašura. Muhammed, a.s, kaže: "Post na Dan ašure, racunam da je kod Allaha vrijedan da briše grijehe koji su pocinjeni u toj godini." Muslim 1162)

44. Priredivanje iftara postacu. Muhammed, a.s, kaže: "Ko iftari postaca ima nagradu kao postac, s tim što se njemu ne umanji ništa od nagrade." (Tirmizi, br. 807)

45. Kijam u Lejletul kadru. Muhammed, a.s, kaže: "Ko bude klanjao nocni namaz u Noci kadr, vjerujuci i nadajuci se Allahovoj nagradi, bice muoprošteni grijesi koje je pocinio." (Buhari, 4/221 i Muslim, br.1165)

46. Davanje sadake. Muhammed, a.s, kaže: "Sadaka gasi grijehe kao što voda gasi vatru." (Tirmizi, br. 2616)

47. Obavljanje hadždža i umre. Resulullah kaže: "Umra do umre briše grijehe koji se u meduvremenu pocine, a za ispravan hadždž nema druge nagrade osim Dženneta." (Muslim, br. 1349)

48. Rad u prvih deset dana zul-hidžeta. Muhammed, a.s, je rekao: "Nema dana u kojima je Allahu draže covjekovo dobro djelo od onog u prvih deset dana zul-hidžeta." Ashabi su upitali: "Je li ni džihad na Allahovom putu?" Reulullah je odgovorio: "Ni džihad na Allahovom putu, osim covjek koji je izišao sa svojim životom i imetkom, zatim ništa od toga ne vrati kuci." (Buhari, 2/381)

49. Borba na Allahovom putu. Muhammed, a.s, kaže: "Probdjeti jedan dan na Allahovom putu bolje je od dunjaluka i onog što je na njemu, a imati prostora u Džennetu koliko jedan bic, bolje je od Dunjaluka i svega nanjemu." (Buhari, 6/11)

50. Dijeljenje na Allahovom putu. Resulullah kaže: "Ko opremi gaziju (borca) on se vec bori na Allahovom putu, ko se bude brinuo o njegovoj porodici, on se vec bori." (Buhari, 6/37 i Muslim, br. 1895)

51. Namaz umrlom muslimanu i slijedenje džennaze. Muhammed, a.s, je rekao: "Ko bude prisutan na dženazi dok se ne klanja, ima jedan kirat, a ko bude prisutan dok se umrli ne zagrne (ukopa) ima dva kirata." Upitan je: "A šta su to dva kirata?" Resulullah je odgovorio: "Poput dva ogromna brda." (Buhari, 3/158 i Muslim, br. 945)

52. Cuvanje jezika i stidnog dijela tijela. Muhammd, a.s, kaže: "Ko mi bude garantovao (da nece griješiti) sa onim što je medu njegovim vilicama i nogama ja mu garantujem Džennet." (Buhari, 11/264 i Muslim, br.265)

53. Vrijednost la ilahe illellah i vrijednost subhanellahi ve bihamdihi.Muhammed, a.s, kaže: "Ko izgovori sto puta u toku dana: "Nema drugog boga osim Allaha, Jedini, koji nema sudruga. Njemu pripada sva vlast i hvala i On je svemocan", to mu je vrijedno kao da je oslobodio 10 robova, piše mu se stotinu dobrih djela a briše mu se stotinu grijeha, to mu je zaštita od šejtana toga dana sve dok ne omrkne. Niko nece uraditi ništa vrednije osimcovjeka koji ucini isto više od njega." Takode je Allahov Resul kazao: "Ko kaže u jednom danu subhanallahi ve bihamdihi stotinu puta, bice mu oprošteni mali grijesi da ih ima kao na moru pjene." (Buhari, 11/168 i Muslim, br. 2691)

54. Sklanjanje sa puta onog što uznemirava prolaznike. Resulullah je rekao: "Vidio sam covjeka kako uživa u Džennetu zbog grane koju je sklonio sa puta, a uznemiravala je ljude." (Muslim)

55. Odgoj i izdržavanje ženske djece."Ko imadne tri kceri kojima obezbjeduje stan i hranu i prema kojima je samilostan i brine se o njima, zaslužit ce sigurno Džennet." (Ahmed sa dobrim senedom.)

56. Dobrocinstvo prema životinjama: Covjek je vidio psa kako liže lozu od žedi pa je skinuo obucu i napojio ga, pa mu se Allah na tome zahvalio i uveo ga u Džennet." (Buhari)

57. Ostavljanje prepirke. Muhammed, a.s, kaže: "Ja cu biti voda kuce u podnožju Dženneta za onog ko ostavi prepirku, cak ako bude i u pravu." (Ebu Davud)

58. Posjecivanje brace u ime Allaha. Allahov poslanik je rekao: "Hocete li da vas izvijestim o stanovnicima Dženneta?" Odgovorili su: "Dakako, Allahov poslanice." On je kazao: "Allahov poslanik ce biti u Džennetu, a i istinoljubiv i covjek koji posjeti svog brata u jednom mjestu samo radi Allaha." (Taberani, hasen)

59. Pokornost supruge svom mužu. Rekao je Muhammed, a.s.: "Kad žena bude klanjala svojih pet farz namaza, postila ramazan, cuvala svoje stidne dijelove tijela, bude pokorna svome mužu, uci ce na koja vrata Dženneta želi." (Ibnu Hiban, sahih)

60. Netraženje od ljudi. Muhammed, a.s, kaže: "Ko mi garantuje da nece ništa tražiti od ljudi ja mu garantujem Džennet." (Ehlus-sunen sahih)


Belkisa - kraljica Sabe

“I on izvrši smotru ptica, pa reče: ‘Zašto ne vidim pupavca, da nije odsutan.Ako mi ne donese valjano opravdanje, teškom ću ga kaznom kazniti ili ću ga zaklati!’” Muhammed bin Ishak kaže: ”Kada bi Sulejman, alejhi sellam, ujutro dolazio u svoj medžlis – mjesto za sjednice i sjedenje – obilazio bi ptice.

Njemu bi ispred svake vrste ptica svaki dan dolazio predstavnik te vrste ptica. Od onih koje je pozivao da mu dođu, za svaki dan letenja, svaka vrsta ptica imala je svog opunomoćenika. Ugledao je Sulejman, alejhi sellam, sve vrste ptica koje postoje osim pupavca, “pa reče: ‘Zašto ne vidim pupavca, da nije odsutan’”, je li to da ne mogu vidjeti pticu ili je on odsutan? Uzvišeni kaže: “teškom ću ga kaznom kazniti ili ću ga zaklati!” Kaznit ću ga tako što ću mu počupati perje, te ću ga izložiti suncu ili ću ga zaklati. “Ako mi ne donese valjano opravdanje”, tj. opravdan jasan razlogom. Kada je stigao, pupavac uputio se ka mjestu na kojem je sjedio Sulejman.

“Izbivao je nedugo, a onda dođe, pa reče: ‘Doznao sam ono što ti ne znaš, iz Sabe ti donosim pouzdanu vijest. Vidio sam da jedna žena njima vlada i da joj je svega i svačega dato, a ima i prijesto veličanstveni” vidio sam da se i ona i narod njezin Suncu klanjaju, a ne Allahu, šejtan im je prikazivao lijepim postupke njihove i od pravog puta ih odvratio, te oni ne umiju da nađu Pravi put, pa da sedždu čine Allahu, Koji izvodi ono što je skriveno na nebesima i na Zemlji i Koji zna ono što krijete i ono što na javu iznosite. /25/ Allah je, nema boga osim Njega, Gospodar Arša Veličanstvenoga!”

Uzvišeni kaže: “Izbivao je” pupavac “nedugo, a onda dođe”, tj. bio je odsutan kratko vrijeme, zatim dođe i reče Sulejmanu: “Doznao sam ono što ti ne znaš”, tj. vidio sam ono što ti i tvoja vojska niste vidjeli. “iz Sabe ti donosim pouzdanu vijest”, tj. dolazim sa potpuno istinitom i sigurnom viješću. Stanovnici Sabe su iz Himjera, a oni su kraljevi Jemena, zatim reče: “Vidio sam da jedna žena njima vlada…” El-Hasan el-Basri kaže: “To je Belkis, kćerka Serahila, kraljica Sabe. Ona je bila u zemlji koja se zvala Me‘reb, tri milje daleko od Sane. Njeno konsultativno vijeće činilo je tri stotine i dvanaest ljudi, a svakom od njih bilo je podređeno deset hiljada ljudi, a Allah najbolje zna.

Uzvišeni kaže: “i da joj je od svega i svačega dato”, tj. sve što je bilo potrebno jednom jakom kralju.
“a ima i prijesto veličanstveni”, kolosalan, ukrašen zlatom i različitim vrstama dragulja, na kojem ona sjedi. Ima šest stotina žena koje je služe. Uzvišeni kaže: “vidio sam da se i ona i narod njen Suncu klanjaju, a ne Allahu, šejtan im je prikazao lijepim postupke njihove i od Pravog puta ih odvratio”, tj. od Puta istine, “te oni ne umiju da nađu Pravi put.” Pa kaže: “pa da sedždu čine Allahu”, tj. ne znaju Put istine, a to je ustvari Put istinitog činjenja sedžde Uzvišenom Allahu, dž.š., Njemu Jedinom, a ne onome što je On stvorio kao što su planete i drugo.

Kao što Uzišeni kaže:
“Među znamenjima Njegovim su noć i dan, i Sunce i Mjesec. Ne padajte licem na tlo ni pred Suncem ni pred Mjesecom, već padajte licem na tlo pred Allahom, Koji ih je stvorio ako želilte da se samo Njemu Jedinom klanjate.” /41:37/ To znači: O ljudi, klanjajte se samo Allahu, dž.š., Uzvišeni kaže: “Koji izvodi ono što je skriveno na nebesima i na Zemlji.” Tj. izvodi ono što je u njima učinio kao opskrbu (rizk), kišu iz neba i biljke iz zemlje.Ovo je prikladno s obzirom na riječi pupavca kojem je Allah, dž.š., dao posebnost, a to je da vidi vodu koja teče na površini Zemlje i u njenoj unutrašnjosti. Ovo spominje Ibn-Abbas i drugi.” “i Koji zna ono što krijete i ono što na javu iznosite”, tj. zna sve ono što govore i rade, bilo javno ili tajno, Njegovi robovi, kao što Uzvišeni kaže: “za Njega je jednak od vas Onaj Koji tiho govori i onaj ko to glasno čini, Onaj Koji se noću skriva i Onaj Koji po danu hodi” /13:10/, ili kao što Uzvišeni kaže: “Allah je, nema boga osim Njega, Gospodar Arša Veličanstvenoga!” Nema niko među stvorenjima veći od Njega. Pošto je pupavac pozivao dobru, obožavanju jedino Allaha, dž.š., i činjenju sedžde samo Njemu, zabranjeno ga je ubiti. Imam Ahmed, Ebu-Davud i Ibn-Madže prenose od Hurejrea, r.a., i kažu: /398/ “Poslanik, s.a.v.s., zabranio je ubistvo četiri vrste životinja: mrav, pčela, pupavac i ptica zavnu ‘sured’.” Sened-lanac prenosilaca ovog hadisa je vjerodostojan.

“Vidjet ćemo”, reče Sulejman, “da li govoriš Istinu ili ne. Odnesi ovo moje pismo pa im ga baci, a onda se od njih malo izmakni i pogledaj šta će odgovoriti!” “O velikaši”, reče ona, “meni je dostavljeno jedno poštovanja vrijedno pismo! Zbilja je od Sulejmana i zbilja se ono u ime Allaha Svemilosnog, Milostivog! Ne pravite se većim od mene i dođite da mi se pokorite.”

Uzvišeni obavještava o Sulejmanu i onome što je on rekao pupavcu kad ga je pupavac izvijestio o stanovnicima Sabe i njihovoj kraljici. “Vidjet ćemo”, reče Sulejman, “da li govoriš Istinu ili ne”, tj. da li je vijest koju si donio istinita ili si htio da se spaseš kazne pomoću laži.
“Odnesi ovo moje pismo pa im ga baci, a onda se od njih malo izmakni i pogledaj šta će jedni drugima reći.” Sulejman je napisao pismo i dao ga pupavcu, pa ga je ovaj odnio kraljici Belkis i njenom narodu. Došao je u njenu palatu, u prostoriju u kojoj ona sama boravi pa joj ga je bacio, pred nju ušavši kroz prozorčić, zatim se malo iz pristojnosti izmakao ustranu. Ona se zbunila i iznenadilo je to što je vidjela. Zatim ga je počela čitati i u njemu našla: “Zbilja je ono od Sulejmana i zbilja je ono: “U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog”, “Ne pravite se većim od mene i dođite da mi se poklonite!” Zatim je ona sazvala sve prinčeve, ministre i velikane svoga kraljevstva i rekla im: “O velikaši”, reče ona, “meni je dostavljeno jedno, poštovanja vrijedno, pismo”, znači ono što sam vidjela zavređuje pažnju. cudna stvar, donijela mi ga je jedna ptica i bacila ga preda me. Zatim se iz poštovanja izmakla. Takvo što nije u stanju učiniti niko od kraljeva, zatim im ga je pročitala… Saznali su da je to pismo od Allahovog Poslanika Sulejmana, alejhi sellam, sa kojim oni ranije nisu imali kontakta, te da im on naređuje da se ne uzdižu i ne ohole nego da mu se pokore i kao monoteisti, iskreno i pokorno predaju islamu.

Mejmun bin Mehran kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., pisao: “U ime Tebe, o moj Bože!”, dok mu nije objavljen ovaj ajet, pa je onda pisao: “U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog!” Učenjaci kažu: “Niko nije pisao “U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog!” prije Sulejmana, alejhi sellam “Ne pravite se većim od mene” ne oholite se i ne uzdižite se, “i dođite da mi se pokorite” svi zajedno. “O velikaši”, reče ona, “savjetujte mi šta treba u ovom slučaju da radim, ja bez vas ništa neću da odlučim!” “Mi smo vrlo jaki i hrabri”, rekoše oni, “a ti se pitaš. Pa, gledaj šta ćeš narediti!” “Kad carevi osvoje neki grad”, reče ona, “oni ga razore, a ugledne stanovnike njegove učine poniženim; eto, tako oni rade.” “Poslat ću im jedan dar i vidjet ću sa čime će se izaslanici vratiti.”

Nakon što im je pročitala pismo Sulejmana, posavjetovala se o ovoj stvari sa njima, u vezi sa onim što joj je dostavljeno. Zbog toga je rekla: “O velikaši”, reče ona, “savjetujte mi šta treba u ovom slučaju da radim, ja bez vas ništa neću da odlučim”, tj. dok vi ne dođete i ne kažete mi šta da radim. “Mi smo vrlo jaki i hrabri”, tj. prvo su joj ukazali na to da su brojni, spremni i jaki, a zatim su stvar prepustili njoj i rekli: “A ti se pitaš. Pa gledaj šta ćeš uraditi”, ako želiš, borit ćemo se protiv njega ili ćemo mu pažljivo odgovoriti, a na tebi je da odlučiš, mi ćemo tvoju odluku slijediti i pokorni tebi biti. Međutim, pošto su i ona i oni spoznali da se ne mogu suprotstaviti njegovoj vojsci, s obzirom da su njemu bili potčinjeni i ljudi, i džini i ptice, kao što se ona uvjerila u vezi sa pupavcem, ona reče: “Bojim se da nas ne napadne sa svojom vojskom i da nas ne uništi.”
“Kad carevi osvoje neki grad” – reče ona – “oni ga razore”, tj. kada uđu u njega silom, razore ga,
“a ugledne stanovnike njegove učine poniženim”, tj. prezrivo i ponižavajuće prema njima postupaju, ubijaju ih ili ih porobe. Uzvišeni kaže: “eto, tako oni rade.” Nakon toga odlučila je da međusobno sklope mir i rekla: “Poslat ću im jedan dar i vidjet ću sa čime će se izaslanici vratiti”, pa ako ga prime, tj. ako prime dar, a on je kralj, onda ćemo se boriti protiv njega, a ako ga ne primi, znači da je on poslanik, onda ćemo ga slijediti.

“I kad on pred Sulejmana iziđe, ovaj mu reče: ‘Zar da blagom mene pridobijete? Ono što je Allah dao bolje je od onoga što je dao vama. Vi se onome što vam se daruje radujete! Vrati se njima! Mi ćemo dovesti vojske kojima se neće moći oduprijeti i istjerat ćemo ih iz Sabe ponižene i pokorene.”

Sulejman, alejhi sellam, nije ni pogledao u dar koji mu je poslala Belkis niti ga je uopće zanimao, nego ga je odbio i rekao im, zamjerajući im: “Zar da blagom mene pridobijete?”, tj. zar da mi se ulizujete sa imetkom da vas ostavim sa vašim drugovima i vašim kraljevima?
“Ono što je Allah meni dao bolje je od onoga što je dao vama”, tj. vlast, imetak i vojska koju mi je dao Allah, dž.š., bolje je sve to od onoga što vi posjedujete “Vi se onome što vam se daruje radujete”, poklonima i darovima, međutim ja od vas neću primiti ništa do islam ili slijedi sablja, odnosno rat. El- E’ameš prenosi od Ibn-Abbasa, pa kaže: “Sulejman je naredio šejtanima pa su mu oni maskirali hiljadu dvoraca od zlata i srebra. Kada su njeni izaslanici to vidjeli, rekoše: ‘Sta će njemu naši pokloni pored ovoga?’ Iz ovoga se zaključuje da je dozvoljeno kraljevima pokazivanje ukrasa i nakita izaslanicima, tj. delegatima, pa Sulejman reče: “Vrati se njima!”, tj. sa njihovim poklonima.
“Mi ćemo im dovesti vojske kojima se neće moći oduprijeti”, tj. oni nemaju snage da se s tim vojskama bore “i istjerat ćemo ih iz Sabe ponižene”, tj. iz njihove zemlje, “i pokorene”, tj. osramoćene i prognane. Nakon što se vratio, predao je kraljici Belkis njene darove koje je bila poslala Sulejmanu i rekao joj ono što joj je Sulejman poručio, a nakon što je to ona čula, pokorila se i ona i njen narod. Krenula je prema njemu sa svojom vojskom pokorna i ponizna, veličajući Sulejmana sa namjerom da ga slijedi u islamu. A nakon što se Sulejman, alejhi sellam, uvjerio u njen pristanak i pristanak njenih izaslanika, obradovao im se.

“O dostojanstvenici, ko će mi od vas donijeti njezin prijesto prije nego što mi dođu kao muslimani.” “Ja ću ti ga donijeti”, reče Ifrit, jedan od džinova, “prije nego sa svog mjesta ustaneš, ja sam za to snažan i pouzdan.” “A ja ću ga donijeti”, reče Onaj Koji je učio iz Knjige, “prije nego što okom trepneš.” I kad Sulejman vidje da je prijesto već pred njega postavljen, uzviknu: “Ovo je blagodat Gospodara moga, Koji me iskušava da li ću zahvalan ili nazahvalan biti. A ko je zahvalan – u svoju je korist zahvalan, a ko je nezahvalan – pa, Gospodar moj je Neovisan i Plemenit.”

Nakon što su joj se vratili njeni izaslanici sa onim što im rekao je Sulejman, ona reče: “Tako mi Allaha znala sam, ovo nije kralj. Mi nemamo snage protiv njega i mi se ne možemo porediti sa njime u veličini”, pa mu je odgovorila: “Dolazim ti sa velikašima svoga naroda da vidim šta naređuješ i kakvoj nas to svojoj vjeri pozivaš.” Zatim je naredila da se njen prijesto na kojem je ona sjedila, a koji je inače bio od zlata, bisera i topaza čuva. A lično je zatim krenula Sulejmanu sa dvanaest hiljada svojih velikaša iz Jemena. A džin je dolazio Sulejmanu svakog jutra i večeri da ga izvještava o kraljici Belkis. Kada se ona približila, okupile su se Sulejmanove vojske sastavljene od ljudi i džina, i on reče:
“O dostojanstvenici, ko će mi od vas donijeti njezin prijesto prije nego što mi dođu kao muslimani”, nije želio da ga uzme nakon što oni prime Islam već prije nego što mu budu zabranjeni njihovi životi i njihovi imeci.
‘Ja ću ga donijeti’, reče Ifrit, jedan od džina”, tj. Onaj Koji se vratio od njih “prije nego sa svog mjesta ustaneš”, tj. sa svog prijestola, tj. donijet ću ti ga u periodu od izlaska do zalaska sunca.
“Ja sam za to snažan i pouzdan”, tj. dovoljno sam jak da ga sigurno donesem sa svim onim draguljima koji su na njemu. Sulejman je to želio kako bi time pokazao svoju veličinu koju mu je darovao Allah, dž.š., vlast, kao i vojske koje mu je potčinio, a koje nije dao nikome prije njega, a niti će kome dati poslije njega. Time je želio da mu to bude dokaz njegovog poslanstva kod Belkis i njenog naroda, pa je naredio da se donese njen prijesto onakav u kakvom je stanju ostao u njenoj zemlji, i to prije nego što mu oni dođu. Donošenje njenog prijestola onakvog kakav je prije nego dođu je čudno, iako je njen prijesto bio skriven i dobro čuvan od jake straže.
“A ja ću ti ga donijeti”, reče onaj koji je učio iz knjige. Ibn-Abbas kaže: “On je Asif, pisar Sulejmanov, a bio je njegov drug i prijatelj koji je znao najuzvišenije Allahovo ime.
“Ja ću ti ga donijeti”, reče Onaj Koji je učio iz Knjige, “prije nego što okom trepneš”, pa Sulejman nije ni osjetio, a kad ono prijesto je već bio pred njega donesen, te “uzviknu: ‘Ovo je blagodat Gospodara moga, Koji me iskušava da li ću zahvalan ili nezahvalan biti. A ko je zahvalan – u svoju je korist zahvalan’”, tj. ovo je jedna od Allahovih blagodati meni kojima želi da me ispita da li ću biti zahvalan na Njegovim blagodatima ili ne. Uzvišeni kaže:
“a ko je nezahvalan – pa, Gospodar moj je Neovisan i Plemenit”, tj. On je Neovisan od Svojih robova i njihovog obožavanja, potpuno je Plemenit, pa ako Ga ne obožavaju, Njegova veličina nije umanjena prema bilo kome, i ovo je slično onome kao što rekao je Musa: “Ako budete nezahvalni i vi i svi drugi na Zemlji – pa, Allah, doista, ni o kom nije ovisan i On je jedini hvale dostojan.” /14:8/

“Promijenite izgled njezina prijestolja da vidimo hoće li ga ili neće prepoznati!” I kad ona dođe, bi joj rečeno: ‘Je li ovakav prijesto tvoj?’ ‘Kao da je on!’, uzviknu ona. A nama je prije nego njoj dato znanje, i mi smo muslimani. A da nije ispravno vjerovala nju su omeli oni kojima se ona, mimo Allaha, klanjala! “UđI u dvorac!”, bi joj rečeno. Kad ga ona pogleda, pomisli da je duboka voda, pa zadiže haljinu uz noge svoje. “Ova je dvorana uglačanim staklom popločena!”, reče on, “Gospodaru moj!” uzviknu ona,”ja sam se prema sebi ogrješila i u društvu sa Sulejmanom predajem se Allahu Gospodaru svjetova!”

Tefsir, Ibn Kesir


VAZNOST BRADE

Važnost Brade u Poslanikovim (sallallahu `alejhi ve sellem) rijecima:

(1) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže "Ja nemam ništa sa onim ko se brije, kuka i kida
odjecu sa sebe (radi neke žalosti ili tegobe)."
- Prenio Ebu Derde (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 501
 Ucenja Hadreti Ammara Bin Jaasira, Abdullaha Ibn Omera, Halife Sejjidine Omera, Ebu
Hurejre i Džabira (radiallahu `anhum), informišu da su SVI imali bradu dužine jedne šake ili još
duže. Hadreti Džabir (radiallahu `anhu) je rekao: "Mi smo obicavali imati duge brade te smo ih
tokom Hadždža i Umre skracivali do obavezne dužine (tj. dužine šake)."
(3) Hadreti Abdullah Ibn Omer (radiallahu `anh) kaže: "Onaj ko imitira kafire (nemuslimane) i
umre u takvom stanju, na Sudnjem Danu ce biti i proživljen medu njima."
(4) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Trimujte brkove, i pustite bradu."
- Prenio Ibn Omer (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 498
(5) "Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) nam je naredio da trimujemo brkove i da puštamo
brade." kaže Ibn Omer (radiallahu `anh).
- Muslim, Hadis no. 449
(6) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) je rekao: "Razlikujte se od idolopoklonika, trimujte
brkove i pustite bradu."
- Prenio Ibn Omer (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 500
(7) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Trimujte brkove i pustite bradu."
- Prenio Ebu Hurejreh (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 501
 Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Ko god brije bradu nema pravo na Allahovu
milost."
- Prenio Ibn Abbas (radiallahu `anh) u Tabaraniju.
(9) Hadreti Abdullah Ibn Omer (radiallahu `anh) je obicavao kratiti od brade ono što je prelazilo
zahvat šake.
-   Prenio Tirmizi

Brada po pravnim odlukama Imama cetiri Sunni mezheba:
HANEFI MEZHEB
Imam Muhammed (radiallahu `anh) piše u svojoj knjizi "Kitabul Ezar" gdje navodi od Imama
Ebu Hanife (radiallahu `anh) koji prenosi od Hadreti Hajtamija (radiallahu `anh) koji prenosi da
je Ibn Omer (radiallahu `anh) obicavao obuhvatiti šakom bradu ispod kosti iste, te odsjeci ono što
je bilo ispod šake. Imam Muhammed (radiallahu `anh) kaže da je to šta je Imam Ebu Hanifa
(radiallahu `anh) odlucio i šta mi Hanefije slijedimo. Prema tome, za Hanefije da se krati brada
manje od šake je HARAM i na tome je njihova IDŽMA (saglasnost).
Š AFI MEZHEB
Imam Š afi (radiallahu `anh) u svojoj knjizi "Kitabul Umm" izjavljuje, "Brijati bradu je
HARAM." (Š ari Minhadž dar Sara Fasl Aqiqa).
MALIKI MEZHEB
Š ejh Ahmed Nafaravi Maliki kaže u komentaru Imam Ebu Zejdove knjižice, "brijati bradu je bez
sumnje HARAM po mišljenju svih Imama." Još se kaže u "Temhidu" koji je komentar Imam
Malikove 'Muvatte', da brijati bradu je HARAM, te da medu muškarcima brade briju samo
HERMAFRODITI (osobe koje imaju istovremeno i ženske i muške karakteristike).
HANBELI MEZHEB
Hanbelije u svojoj poznatoj knjizi "El-Hanie'a Hanbeli Fetava Kitab" kažu "pustiti bradu je
Vadžib a brijati istu je HARAM." Takode u Hanbelijskim knjigama "Sarahul Muntehaa" i "Sarr
Menzumetul Adaab", se kaže "Najtacnija odluka je to da je brijanje brade HARAM."
Shodno tome, prema pravnim odlukama Islamskih ucenjaka: "Brijanje brade je zabranjeno
(haram) te onaj koji brije bradu je po Islamskom zakonu pokvarenjak (FASIQ); stoga, NIJE
DOZVOLJENO postaviti takvog covjeka za Imama. Klanjati Teraviju za obrijanim Imamom je
MEKRUH-I-TAHRIMI (skoro HARAM)" (Š ami Vol.1, p.523)
Durre-Muhtar navodi: "Niko nije dozvolio trimovanje brade krace od dužine šake kao što neki
moderni Muslimani i hermafroditi rade." (Vol. 2, p. 155). Takode, "Zabranjeno (haram) je
muškarcu da brije bradu neke druge osobe." (Vol. 5, p. 359).

Rastavljanje duse od tijel

Prenosi se od El Bera bin Aziba r.a. da je rekao: "Otisli smo sa Resulullahom s.a.v.s. na dzenazu jednog ensarije, priblizili smo se kaburu, pa posto je tijelo spusteno u mezar Allahov Poslanik s.a.v.s. je sjeo pored njega, a mi smo posjedali oko Poslanik s.a.v.s.a. Bili smo mirni kao da su nam na glavama ptice. On je u ruci drzao stap i njime kuckao po zemlji. Zatim je podigao glavu i rekao: “ Utjecite se Allahu od kaburskih kazni ”.

To je ponovio dva ili tri puta, pa je nastavio: “ Zaista vjernik, Allahov rob, kad napusta ovaj svijet i ide na buduci, dodju mu meleki sa nebesa svijetlih lica kao da iz njih sija sunce, a sa sobom nose dzennetsku odjecu i dzennetski miris. Zatim sjednu blize kako bi ih mogao vidjeti. Potom dodje Melek smrti a.s. i sjedne pored njegove glave pa kaze: “O dobra duso, idi oprostu svome Gospodara i Njegovom zadovoljstvu.” Dusa zatim napusta svoje tijelo poput kapljice koja klizi sa svoga mjesta, potom je prihvataju, pa kad je prihvate ne pustaju je ni jednog trena sve dok je ne postave u cefine i mirise. Od nje se zatim, prosiri miris tako lijep da ga na zemlji nema i penje se sa njom u visine. Kad prodju pored grupe meleka oni ih upitaju: “Cija je ovo plemenita dusa?” A oni odgovaraju to je taj i taj i spomenu njegovo najljepse ime kojim su ga ljudi zvali na zemlji.
Tako biva sve dok ne prodju zemaljsko nebo i zatraze dozvolu za prolazak, pa posto je dobiju, idu dalje prema sljedecem nebu, te tako idu sve dok ne dodju do sedmog neba. Uzviseni Allah tada kaze: " Upisite moga roba u knjigu velikana i vratite ga na zemlju u njegovo tijelo ." Potom dodju dva meleka koji ga posade u sjedeci polozaj pa ga pocnu ispitivati: "Ko ti je Gospodar?", a on ce odgovoriti: "Moj Gospodar je Allah." "Koja je tvoja vjera?" pitace ga, a one ce reci: "Moja vjera je Islam." "A ko je onaj covjek koji je vama poslat?" upitace oni, a on ce reci: "On je Allahov Poslanik s.a.v.s.", a meleki ce upitati: "cime to potvrdjujes?", a on ce odgovoriti: "Citao sam Allahovu knjigu i vjerovao u ono sto tamo pise.", zatim ce se cuti glas sa visine: " Istinu je rekao Moj rob, pripremite mu mjesto u dzennetu i otvorite mu dzennetska vrata ."
Do njega ce doprijeti lijep i ugodan dzennetski miris, a kabur ce se prosiriti koliko njegove oci mogu vidjeti. Zatim ce mu doci covjek lijepa izgleda (vesele sehre), u lijepoj odjeci , ugodno ce mirisati i kazace: "Raduj se svojoj sreci, ovo je dan koji ti je obecan", a on ce upitati: "A ko si ti sa licem na kojem citam da mi donosis dobro?", a on ce reci: "Ja sam tvoje dobro djelo sto si ga cinio.", pa ce on reci: "Moj Gospodaru, ubrzaj Sudnji dan, moj Gospodaru, ubrzaj Sudnji dan da bi se susreo sa svojom porodicom i imetkom."
A nevjernik, kada napusta ovaj svijet i putuje za buduci, dodju mu s neba meleki, crnih lica, sa sobom nose platno od kostrijeti [6] sjednu kod njega tako da ih moze vidjeti, a potom dolazi Melek smrti i sjeda kod njegove glave i kaze mu: "O prljava duso, izlazi, Allah je na tebe srdit i gnjevan." Pa ce njegova dusa biti istrgnuta iz tijela kao zarac iz vlazne vune. A kad mu uzme dusu ne pustaju je vise ni za tren sve dok je ne postave na platno od kostrijeti. Iz duse se tada osjeti smrad kakvog nema na zemlji, pa se pocnu penjati sa njom.
Kad prodju pored grupe meleka svaki od njih upita: "Kakav li je ovo ruzan miris?" Njima se odgovara to je taj i taj - i spomenu njegove najruznije ime kojim su ga zvali na zemlji. Doci ce sa njom do dunjaluckog neba i trazice da prodju ali im se vrata nece otvoriti. Zatim je Resulullah proucio : " Njima se nebeska vrat nece otvoriti i prije ce uze kroz iglene usi proci nego ce oni u dzennet uci ." ( El A'raf, 40 ) Allah ce tada reci: " Upisite ga u knjigu ponizenih , a zatim ga vratite na zemlju ."
Potom je Resulullah citirao : " A onaj ko bude smatrao da Allahu ima iko ravan - bice kao onaj koji je s neba pao i koga su ptice razgrabile, ili onaj kojeg je vjetar u daleki predio odnio ." ( El Hadzdz, 31 ) Nakon sto mu se dusa vrati u tijelo doci ce mu dva meleka, postaviti ga ispred sebe i upitati: "Ko ti je Gospodar?", a on ce reci: "Ah, ah, ah, ne znam" A meleki ce ga upitati: "Koje si vjere?" A on ce reci: "Ah, ah, ah, ne znam." Upitat ce ga ponovo: "Sta mislis o covjeku koji vam je poslan?", a on ce reci: "Ah, ah, ah, ne znam ko je on." Glas sa visine ce povikati: " On laze, pripremite mu mjesto u dzehenemu, otvorite mu vrata vatre ."
Tada ce osjetiti vrucinu dzehennema i njegov smrad. Kabur ce se stisnuti tako da ce kosti mimo kosti prolaziti. Pojavice se covjek ruzna lica i ruzne odjece, a od njega ce se siriti smrad i reci ce mu: "Tecko tebi zbog tvojih losih dijela, ovo je ruzan dan koji ti je obecan.", a on ce kazati: " A ko si ti, tvoje je lice ruzno i na njemu vidim da mi donosis zlo.", a on ce reci: "Ja sam tvoje ruzno dijelo." On ce tada povikati: "Moj Gospodaru, odgodi Sudnji dan !"
(Hadis prenosi Ahmed)