VAZNOST BRADE
Važnost Brade u Poslanikovim (sallallahu `alejhi ve sellem) rijecima:
(1) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže "Ja nemam ništa sa onim ko se brije, kuka i kida
odjecu sa sebe (radi neke žalosti ili tegobe)."
- Prenio Ebu Derde (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 501
Ucenja Hadreti Ammara Bin Jaasira, Abdullaha Ibn Omera, Halife Sejjidine Omera, Ebu
Hurejre i Džabira (radiallahu `anhum), informišu da su SVI imali bradu dužine jedne šake ili još
duže. Hadreti Džabir (radiallahu `anhu) je rekao: "Mi smo obicavali imati duge brade te smo ih
tokom Hadždža i Umre skracivali do obavezne dužine (tj. dužine šake)."
(3) Hadreti Abdullah Ibn Omer (radiallahu `anh) kaže: "Onaj ko imitira kafire (nemuslimane) i
umre u takvom stanju, na Sudnjem Danu ce biti i proživljen medu njima."
(4) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Trimujte brkove, i pustite bradu."
- Prenio Ibn Omer (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 498
(5) "Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) nam je naredio da trimujemo brkove i da puštamo
brade." kaže Ibn Omer (radiallahu `anh).
- Muslim, Hadis no. 449
(6) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) je rekao: "Razlikujte se od idolopoklonika, trimujte
brkove i pustite bradu."
- Prenio Ibn Omer (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 500
(7) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Trimujte brkove i pustite bradu."
- Prenio Ebu Hurejreh (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 501
Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Ko god brije bradu nema pravo na Allahovu
milost."
- Prenio Ibn Abbas (radiallahu `anh) u Tabaraniju.
(9) Hadreti Abdullah Ibn Omer (radiallahu `anh) je obicavao kratiti od brade ono što je prelazilo
zahvat šake.
- Prenio Tirmizi
Brada po pravnim odlukama Imama cetiri Sunni mezheba:
HANEFI MEZHEB
Imam Muhammed (radiallahu `anh) piše u svojoj knjizi "Kitabul Ezar" gdje navodi od Imama
Ebu Hanife (radiallahu `anh) koji prenosi od Hadreti Hajtamija (radiallahu `anh) koji prenosi da
je Ibn Omer (radiallahu `anh) obicavao obuhvatiti šakom bradu ispod kosti iste, te odsjeci ono što
je bilo ispod šake. Imam Muhammed (radiallahu `anh) kaže da je to šta je Imam Ebu Hanifa
(radiallahu `anh) odlucio i šta mi Hanefije slijedimo. Prema tome, za Hanefije da se krati brada
manje od šake je HARAM i na tome je njihova IDŽMA (saglasnost).
Š AFI MEZHEB
Imam Š afi (radiallahu `anh) u svojoj knjizi "Kitabul Umm" izjavljuje, "Brijati bradu je
HARAM." (Š ari Minhadž dar Sara Fasl Aqiqa).
MALIKI MEZHEB
Š ejh Ahmed Nafaravi Maliki kaže u komentaru Imam Ebu Zejdove knjižice, "brijati bradu je bez
sumnje HARAM po mišljenju svih Imama." Još se kaže u "Temhidu" koji je komentar Imam
Malikove 'Muvatte', da brijati bradu je HARAM, te da medu muškarcima brade briju samo
HERMAFRODITI (osobe koje imaju istovremeno i ženske i muške karakteristike).
HANBELI MEZHEB
Hanbelije u svojoj poznatoj knjizi "El-Hanie'a Hanbeli Fetava Kitab" kažu "pustiti bradu je
Vadžib a brijati istu je HARAM." Takode u Hanbelijskim knjigama "Sarahul Muntehaa" i "Sarr
Menzumetul Adaab", se kaže "Najtacnija odluka je to da je brijanje brade HARAM."
Shodno tome, prema pravnim odlukama Islamskih ucenjaka: "Brijanje brade je zabranjeno
(haram) te onaj koji brije bradu je po Islamskom zakonu pokvarenjak (FASIQ); stoga, NIJE
DOZVOLJENO postaviti takvog covjeka za Imama. Klanjati Teraviju za obrijanim Imamom je
MEKRUH-I-TAHRIMI (skoro HARAM)" (Š ami Vol.1, p.523)
Durre-Muhtar navodi: "Niko nije dozvolio trimovanje brade krace od dužine šake kao što neki
moderni Muslimani i hermafroditi rade." (Vol. 2, p. 155). Takode, "Zabranjeno (haram) je
muškarcu da brije bradu neke druge osobe." (Vol. 5, p. 359).
odjecu sa sebe (radi neke žalosti ili tegobe)."
- Prenio Ebu Derde (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 501
Ucenja Hadreti Ammara Bin Jaasira, Abdullaha Ibn Omera, Halife Sejjidine Omera, Ebu
Hurejre i Džabira (radiallahu `anhum), informišu da su SVI imali bradu dužine jedne šake ili još
duže. Hadreti Džabir (radiallahu `anhu) je rekao: "Mi smo obicavali imati duge brade te smo ih
tokom Hadždža i Umre skracivali do obavezne dužine (tj. dužine šake)."
(3) Hadreti Abdullah Ibn Omer (radiallahu `anh) kaže: "Onaj ko imitira kafire (nemuslimane) i
umre u takvom stanju, na Sudnjem Danu ce biti i proživljen medu njima."
(4) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Trimujte brkove, i pustite bradu."
- Prenio Ibn Omer (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 498
(5) "Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) nam je naredio da trimujemo brkove i da puštamo
brade." kaže Ibn Omer (radiallahu `anh).
- Muslim, Hadis no. 449
(6) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) je rekao: "Razlikujte se od idolopoklonika, trimujte
brkove i pustite bradu."
- Prenio Ibn Omer (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 500
(7) Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Trimujte brkove i pustite bradu."
- Prenio Ebu Hurejreh (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 501
Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Ko god brije bradu nema pravo na Allahovu
milost."
- Prenio Ibn Abbas (radiallahu `anh) u Tabaraniju.
(9) Hadreti Abdullah Ibn Omer (radiallahu `anh) je obicavao kratiti od brade ono što je prelazilo
zahvat šake.
- Prenio Tirmizi
Brada po pravnim odlukama Imama cetiri Sunni mezheba:
HANEFI MEZHEB
Imam Muhammed (radiallahu `anh) piše u svojoj knjizi "Kitabul Ezar" gdje navodi od Imama
Ebu Hanife (radiallahu `anh) koji prenosi od Hadreti Hajtamija (radiallahu `anh) koji prenosi da
je Ibn Omer (radiallahu `anh) obicavao obuhvatiti šakom bradu ispod kosti iste, te odsjeci ono što
je bilo ispod šake. Imam Muhammed (radiallahu `anh) kaže da je to šta je Imam Ebu Hanifa
(radiallahu `anh) odlucio i šta mi Hanefije slijedimo. Prema tome, za Hanefije da se krati brada
manje od šake je HARAM i na tome je njihova IDŽMA (saglasnost).
Š AFI MEZHEB
Imam Š afi (radiallahu `anh) u svojoj knjizi "Kitabul Umm" izjavljuje, "Brijati bradu je
HARAM." (Š ari Minhadž dar Sara Fasl Aqiqa).
MALIKI MEZHEB
Š ejh Ahmed Nafaravi Maliki kaže u komentaru Imam Ebu Zejdove knjižice, "brijati bradu je bez
sumnje HARAM po mišljenju svih Imama." Još se kaže u "Temhidu" koji je komentar Imam
Malikove 'Muvatte', da brijati bradu je HARAM, te da medu muškarcima brade briju samo
HERMAFRODITI (osobe koje imaju istovremeno i ženske i muške karakteristike).
HANBELI MEZHEB
Hanbelije u svojoj poznatoj knjizi "El-Hanie'a Hanbeli Fetava Kitab" kažu "pustiti bradu je
Vadžib a brijati istu je HARAM." Takode u Hanbelijskim knjigama "Sarahul Muntehaa" i "Sarr
Menzumetul Adaab", se kaže "Najtacnija odluka je to da je brijanje brade HARAM."
Shodno tome, prema pravnim odlukama Islamskih ucenjaka: "Brijanje brade je zabranjeno
(haram) te onaj koji brije bradu je po Islamskom zakonu pokvarenjak (FASIQ); stoga, NIJE
DOZVOLJENO postaviti takvog covjeka za Imama. Klanjati Teraviju za obrijanim Imamom je
MEKRUH-I-TAHRIMI (skoro HARAM)" (Š ami Vol.1, p.523)
Durre-Muhtar navodi: "Niko nije dozvolio trimovanje brade krace od dužine šake kao što neki
moderni Muslimani i hermafroditi rade." (Vol. 2, p. 155). Takode, "Zabranjeno (haram) je
muškarcu da brije bradu neke druge osobe." (Vol. 5, p. 359).
objavio/la Unknown @ 05:08 0 komentara
0 komentara:
Objavi komentar
Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]
<< Početna stranica