subota, 28. svibnja 2016.

Musliman je muslimanu brat



Prenosi se od Ibn-Omera, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:''Musliman je muslimanu brat, ne čini mu zulum niti ga predaje, ko pomogne brata muslimana kad mu bude potrebno, Allah će njega pomoći kad mu bude potrebno. Ko sakrije mahane muslimana, Allah će sakriti njegove mahane na Sudnjem danu.'' (Mutefekun alejhi)


U predaji koju prenosi Ebu-Hurejre,
radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: ''Musliman je muslimanu brat, ne iznevjerava ga, ne laže ga niti ga na cjedilu ostavlja. Svaki musliman muslimanu je haram, haram mu je njegova čast, imetak i krv. Bogobojaznost je ovdje'', a u Muslimovoj predaji stoji: ''Pokazavši na prsa tri puta, dosta je čovjeku zla da ponižava brata muslimana.'' (Et-Tirmizi, Hasen Sahih)
 Riječi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, ''musliman je muslimanu brat'' tj. brat po vjeri, kao što kaže Uzvišeni: ''Vjernici su samo braća.'' (El-Hudžurat, 10.) a u suri veli: ''pa ste postali, Milošću Njegovom, braća.'' (Ali- Imran 103.) Ovo brastvo po vjeri je, kada bude u ime Allaha, jače od brastva po krvi. Ponekad se među braćom po krvi razlikuju potrebe i zahtjevi, tako da ti rođeni brat može postati največi neprijatelj. Dok je bratstvo po vjeri vječno i nikad ne prestaje, ni na dunjaluku pa čak ni na ahiretu, kaže Uzvišeni Allah: ''Tog Dana će oni, koji su jedni drugima bili prijatelji, postati neprijatelji, osim bogobojaznih.'' (Ez-Zuhruf, 67.)

Znači, svako će od tebe pobjeći, dragi brate i sestro, toga Dana, majka tvoja, otac, brat, djeca, žena, prijatelji koji su nekada tvrdili da bi za tebe sve dali. Toga dana, o tebi će se raspitivati samo tvoj brat po vjeri kojeg si imao i volio u ime Allaha. On te ni tada, u tim najtežim trenutcima, neće zaboraviti. To pravo i iskreno brastvo.

Zatim kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Ne čini mu zulum, niti ga predaje.'' tj. ne čini mu zulum u njegovom imetku, tjelu, časti, porodici, jednom riječju rečeno, ne nanosi mu ni najmanji vid nepravde bilo koje vrste. ''I ne predaje ga'', znači ne predaje ga onome ko će mu zulum činiti, već ga brani i štiti od zla. U tom smislu su islamski učenjaci rekli: ''Obaveza je svakom vjerniku da brani svoga brata muslimana, njegovu čast, imetak i tijelo.'' Prema tome, dragi moj brate, na tebi je obaveza da braniš i štitiš čast muslimana, pa ako čuješ da ga neko ogovara ili psuje, stani u njegovu odbranu i ne dozvoli nikome da to sebi priušti. Također, ako ga htjedne neko napasti ili ubiti, tebi je obaveza da ga braniš ukoliko si u mogućnosti. Zatim, ako neko htjedne da mu oduzme imetak, tebi je obaveza da mu ga sačuvaš i zaštitiš...



O muslimani, Allahovi robovi, bojte se Allaha, dželle še'nuhu, i dobro shvatite ove Poslanikove, sallallahu alejhi we sellem, riječi! Znajte da nam je obaveza da odbranimo našeg brata muslimana ma gdje on bio. A danas se na svakom mjestu prolijeva muslimanska krv, bezpravno se uzimaju njihovi imetci, obeščašćuju njihove porodice. Gdje su njihova braća muslimani. Ovo je stvar od koje se insan ne može načuditi i naplakati. Da toliki broj muslimana posmatra sve ovo, ali niko da izusti jednu riječ, što je najmanji vid pomoći, da se pomogne tim ljudima.

Zatim Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, nastavlja pa kaže: ''Ko pomogne svoga brata kad mu to bude potrebno, Allah će njega pomoći kad mu bude potrebno.'' Znači, ako tvoj brat bude muhtadž, potreban tvoje pomoći, pomozi ga, pa će tebe Allah pomoći kad ti budeš muhtadž i potreban pomoći, a divan li je on pomagać! Iz ovoga možemo razumjeti da onaj ko čini nepravdu svome bratu muslimanu, ili ga prodaje onome ko će mu nepravdu činiti, ne osjeća pravo i iskreno bratstvo prema njemu. Onaj ko ne pomogne svome bratu muslimanu, propušta veliko dobro a to je da Allah bude njegov pomagać onda kada mu je pomoć potrebna.

Zatim Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kaže: ''Ko otkloni od muslimana jednu brigu, Allah će njemu otkloniti brigu na Kijametskom danu.'' Briga je potištenost i teškoća, zbog čega čovjek osjeća muku i tugu u sebi. Pa ukoliko otkloniš od svog brata muslimana ovakvu brigu, Allah će od tebe otkoniti brigu na Kijametskom danu.

Riječi Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: ''Ko sakrije mahane brata muslimana, Allah će sakriti njegove mahane na Sudnjem danu.'' Ovo nije generalno pravilo, jer prikrivanje mahana nekada biva pohvalno a nekada zabranjeno. Pa na primjer, nije dozvoljeno prekrivati velikog griješnika koji javno griješi. Njegove greške, ne da nećemo sakriti, nego ćemo ih objelodaniti i upozoriti na njega, a sve to iz straha da se ljudi ne povedu za njim u činjenju onoga što im je njihov Gospodar zabranio. Međutim, ako čovjek ne griješi javno, i nije ustrajan u tome, i ne postoji mogućnost da će se drugi povesti za njim, onda je njegove greške pohvalno sakriti od drugih ljudi. Ako tako postupiš, Allah će tvoje greške sakriti na dunjaluku i na Ahiretu.

U predaji koju prenosi Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, su došle još neke druge riječi, pa kaže Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Ne iznevjerava ga, ne laže ga, niti ga na cjedilu ostavlja.'' Znači, ne iznevjerava ga u onome što mu je povjerio, bilo da se radi o imetku, tajnoj, ili bilo kakvom drugom emanetu. Zato, dragi brate, nije ti dozvoljeno da iznevjeriš svoga brata muslimana makar on tebe i iznevjerio, a dokaz za to su riječi Poslanika, sallallahu alejhi we sellem,: '' Ispuni emanet prema onome koji ti ga je povjerio, i ne iznevjeri onoga ko te iznevjerio.''

''Niti ga laže''; laž je haram, i nije dozvoljeno lagati ni pod kojim uslovom, pa makar bila i šala, osim u onim stvarima koje je šeria't izuzeo, a to su tri slučaja: kada je u pitanju izmirenje muslimana, u ratu i da čovjek slaže ženi ukoliko bude mnogo zahtjevala.

Dalje kaže Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Ne ostavlja ga na cjedilu.'' Ovo znači da ga ne ostavlja bez pomoći onda kada mu je pomoć najpotrebnija.

Riječi Poslanika , sallallahu alejhi we sellem,: ''Svaki musliman je muslimanu haram, haram mu je njegova čast, imetak i krv.'' Haram ti je da narušavaš čast muslimana pa da pričaš o njemu među ljudima, bez obzira bila to istina ili ne, jer je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kada je upitan o ogovaranju rekao: ''Da spomeneš svoga brata po onome što on nevoli.'' Rekoše prisutni: ''Allahov Poslaniče, a ako se to bude nalazilo pri njemu?'' Na to Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, reče: ''Ako to bude pri njemu, ogovorio si ga, a ako ne bude, onda si ga potvorio.''

Zatim, muslimanu je zabranjeno da bespravno uzme imetak drugog muslimana bilo krađom, otmicom, prevarom ili na bilo koji drugi način. Također je zabranjena krv svakog muslimana, tako da ti nije dozvoljeno da ga ubiješ, raniš ili na bilo koji način povrjediš.

Zatim kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: ''Bogobojaznost je ovdje''. A u Muslimovoj predaji stoji: ''pokazavši u prsa tri puta''. Šta znači da je bogobojaznost u srcu? Prema tome, ako srce bude čisto i bogobojazno, to će se odraziti i na čovjekova djela, a ako srce bude pokvareno i daleko od Allaha, dželle še'nuhu, onda ni na djelima nećemo primjetiti tragove bogobojaznosti, iz razloga što čovjekova spoljašnja djela slijede ono što je u srcu. Imamo mnogo ljudi koji pogrešno shvataju i zloupotrebaljavaju ovaj hadis, pa kada ga savjetuješ i kažeš mu: ''Zašto ne klanjaš?'' On ti odgovori: ''Bogobojaznost je u srcu, važno je da je srce čisto.'' Zaista je on očiti lažac i u njegovom srcu nema ni truna bogobojaznosti, niti mu je srce čisto, jer da u njegovom srcu ima imalo bogobojaznosti i čistoće, istinski bi se pobojao Allaha, što bi se pokazalo na njegovim djelima. Ne samo da bi obavljao namaz, koji je farz, nego bi tražio da obavlja i neka druga dobrovoljna djela. Jer, kada se srce boji Allaha, onda se i udovi tjela boje Allaha, dželle še'nuhu, a kada srce griješi onda griješe i udovi tjela.

Na kraju Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, završava ovaj hadis riječima: ''Dosta je čovjeku zla da ponižava brata muslimana.'' Ponižavati brata muslimana, na bilo koji način, je haram. O tome da je to velika stvar dovoljno govori ovaj hadis, tako da onaj ko to bude radio, radi zlo koje će ga uništiti, pa makar ne činio ni jednu drugu vrstu zla. Zato nije dozvoljeno da ponižavaš muslimana i da umanjuješ njegovu vrijednost makar on bio mlađi, siromašniji i manjeg znanja od tebe.

Ponižavanje ljudi je oholost, da nas Allah sačuva toga, a Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kaže: ''Oholost je odbijanje istine i ponižavanje ljudi.'' Stoga musliman poštuje svoga brata muslimana i uvažava ga, a u narodu se kaže: ''Poštuj ljude, poštovat će te, ponižavaj ljude, ponižavat će te.'' Svi smo mi svjedoci istinitosti ovih riječi. Naći ćeš sigurno da ljudi poštuju blagog, skromnog čovjeka a mrze i ponižavaju oholog i gordog čovjeka, i kad ne bi imali kakvu potrebu kod njega niko ne bi ni pričao sa njim. Molim Gospodara svjetova da nas okoristi ovim mudrim riječima našeg Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i da nam pomogne da poruke ovog hadisa prihvatimo srcem i prenesemo u našu praksu. Naša poslednja dova je hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova. 

petak, 27. svibnja 2016.

O ljubavi..


Amr Dinar,koji prenosi od Tavusa,a on od Ibn Abbasa r.a. prenosi da je neki čovjek rekao Allahovom Poslaniku s.a.w.s.:"Allahov Poslaniče, ja sam odgojio jednu siroticu koju sada prose dvojica mladića. Jedan imućan, drugi siromah." Allahov Poslanik s.a.w.s. reče mu:"Za dvoje zaljubljenih ne postoji ništa drugo osim ljubav." Ovaj hadis prenosi od Amra Sulejman bin Musa

Riječi Uzvišenog:"Jedni drugima pomažite u dobročinstvu i čestitosti, a ne sudjelujte u grijehu i neprijateljstvu.." (El-Maida,2)
 
"Onome ko se bude za dobro zalagao, bit će i njemu udio u nagradi." (En-Nisa, 85) osnova je onog ko se zauzima za zaljubljene i pomaže ih u dobru. U Buharijevom Sahihu bilježi se predanje u kojem stoji da je Allahov Poslanik s.a.w.s.kada bi mu došao neko povodom neke potrebe koju je imao, običavao govoriti:"Zauzimajte se jedni za druge, bit ćete radi toga nagrađen. Allah dž.š. će jezikom  Svoga Poslanika s.a.w.s. presuditi onako kako je On zadovoljan." Buharijev Sahih (2/520) pod brojem 1365 

Jedna prekrasna dova kojom tražimo ljubav za nas same a i za druge jeste i ova:"Allahu moj, ja Te molim za tvoju ljubav, ljubav prema onima koji Tebe vole i ljubav prema djelima koja će mi priskrbiti Tvoju ljubav. Allahu moj, ljubav koju si mi podario usmjeri prema onome što Ti voliš, ono što si mi uskratio što ja volim nadomjesti mi onim što Ti voliš. Allahu moj, učini da mi ljubav prema Tebi bude draža od ljubavi prema porodici, imetku i od hladne vode kada sam veoma žedna. Allahu moj, učini da me Ti voliš, Tvoji meleci, vjerovjesnici i poslanici i Tvoji dobri robovi. Učini me od onih koji Te vole i koji vole Tvoje meleke, vjerovjesnike i poslanike, i Tvoje dobre robove. Allahu moj, oživi moje srce ljubavlju prema Tebi i učini me onakvim/vom kakvim/vom ćeš Ti biti zadovoljan. Allahu moj, učini da Te svim srcem volim i da krajnjim naporom nastojim da Te učinim zadovoljnim samnom. Allahu moj, učini da sva moja ljubav bude usmjerena prema Tebi i učini da svaki postupak koji uradim bude s ciljem da Tebi udovoljim. Amiin.. "

Tewhid

Šejhul-islam Ibn Tejmijje rahimehullah kaže: "Tewhid je temelj imana, to je govor po kojem se razlikuju stanovnici Dženneta od stanovnika Vatre, on je cijena Dženneta. Ničiji Islam nije ispravan bez njega."
Vjerovanje u Allahovo subhaneh we te'ala jedinstvo, Koji nema druga u svojoj Vlasti, podrazumijeva da prije svega uništimo idole koji se nalaze u ljudskom srcu. Hasan bin Alija el-Mutavijj rekao je: "Idol svakog čovjeka je njegova strast. Ko tog idola razbije suprotstavljajući se njemu zaslužuje da se zove hrabrim čovjekom".
Najbolji je razum onaj koji se veže za Allaha dž.š., koji koji ga srcem i jezikom stalno spominje, ono što mu je Allah objavio slijedi, pa mu suze iz očiju poteknu iz straha da ne razočara Svevišnjeg i svjestan je da su nedaće koje zadese ljude na ovom dunjaluku samo prolazna iluzija, koprena, koja je nalik tamnici za dušu, nakon koje će uistinu doći dan Kada će Allah dz.s. okupiti sve ljude na jednom mjestu i na Sudnjem danu obradovati one časne:"Neka ustanu bogobojazni i neka uđu u mjesto gdje ih svakojake počasti čekaju."
Ibn Kajjim, rahimehillah, kaže: ''Tevhid je najprefinjenija, najčišća i najbjelja stvar ove vjere tako da se i najmanje nečistoće na njemu primjećuju. Tevhid je poput bijele i čiste odjeće na kojoj je i najmanja trunka nečistoće uočljiva ili kao kristalno čisto staklo na kojem se vidi bilo kakav nedostatak.“ (El-Fevaid, 1/184)

DODATNI ZIKROVI NAKON SABAH I AKŠAM NAMAZ

Ummu Seleme r.a. prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, nakon sabah namaza izgovarao:"ALLAHUME, INI ESELUKE ILMEN NAFIAN, VE AMELEN MUTEKABBELEN VE RIZKAN TAJJIBEN." Allahu moj, ja Te molim da me poučiš korisnom znanju, da primiš moja djela i da mi daš lijepu opskrbu."(prenosi Ebu Ja'la 12/361/6930)

Također, Poslanik sallallahu alejhi we selleme,podsticao je ashabe da prije nego nešto progovore, neposredno poslije sabah i akšam namaza, nakon riječi:"Ja zel-dželali vel-ikram" po deset puta prouče:"LA ILLAHE ILLALLAHU, VAHDEHU LA ŠERIKE LEH. LEHUL MULKU VE LEHUL-HAMDU BI JEDIHIL-HAJR. JUHJI VE JUMITU VE HUVE ALA KULLI ŠEJIN KADIR."
Nema istinskog božanstva mimo Allaha, koji nema saučesnika. Njemu sva vlast i zahvala pripadaju. U njegovoj ruci je svako dobro. On je taj koji umrtvljuje i oživljava i On je Svemoćni."Prenosi Tirmizi (3/173/2800 i 2765) U nastavku citiranog hadisa stoji:"Ko to izgoori, bit će mu za svaki put upisano deset dobrih, oprošteno deset loših djela i bit će uzdignut deset stepeni."

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, podsticao je ashabe da nakon akšam i sabah namaza sedam puta izgovore:"Allahume,edžirni minen-nar!" Allahu moj, spasi me vatre džehennemske! (Ebu Davud, str.1150-5079)
Ebu Hurejre prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem,rekao:"Ko kaže stotinu puta SUBHANALLAH LA ILLAHE ILLALLAHposlije sabah-namaza, bit će mu oprošteni grijesi, pa makar ih bilo koliko morske pjene."Nesai, 1/435/1353

DJELA KOJA SPAŠAVAJU OD KAZNE

DJELA KOJA SPAŠAVAJU OD KAZNE

Seid ibn Musejjib, Allah mu se smilovao, prenosi od Abdurrahmana ibn Semure, neka je Allah zadovoljan s njim, koji kaže: 

"Sjedili smo jednog dana u Medini kad je došao Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, te nam reče: 'Sinoć sam usnio čudan san:

- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako mu je došao melek smrti da mu uzme dušu, pa dođe njegovo dobročinstvo prema roditeljima te udalji meleka smrti od njega,

- vidio sam čovjeka od mog ummeta koji je bio izložen patnji u kaburu, pa mu dođe njegov abdest i spasi ga od toga,

- vidio sam čovjeka od mog ummeta kojeg su opkolili i uzeli meleki kazne, pa dođe njegov namaz i spasi ga iz njihovih ruku,

- vidio sam čovjeka od mog ummeta koji je skapovao od žeđi, i kad god bi se primakao mome havdu (vrelu, pojilištu) bio bi sprečen i otjeran, pa dođe njegov post mjeseca ramazana te ga napoji i ugasi mu žeđ,

- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako ide pored poslanika koji su sjedlili u halkama, kad god se primakne nekoj od ti halki bude udaljen, pa dođe njegovo vjersko kupanje (od đunupluka) te ga uze za ruke i dovede da sjedne pored mene,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta koji je bio okružen tminom i mrakom sa svih strana a on je u tom mraku zbunjen, pa dođoše njegov obavljeni hadždž i umra te ga izvede iz tog mraka na svjetlo,

- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako se rukom štiti i zaklanja od plamena vatre i njene vrućine, pa dođoše njegova sadaka (milostinja) koju je udijelio te napravi pregradu između njega i vatre, te načini hlad nad njegovom glavom,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako se obraća vjernicima, a oni s njim ne govore, pa dođe njegovo čuvanje rodbinskih veza i reče: 'O vjernici, on je čuvao rodbinske veze pa pričajte i kontaktirajte s njim, te ljudi počeše s njim govoriti i rukovati se,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta kojeg su uhvatile zebanije (meleki koji se brinu za red u Džehennemu), pa dođe njegovo naređivanje dobra i odvraćanje od zla pa ga ote iz njegovih ruku i dade ga melekima milosti,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako kleči, a između njega i Allaha, dželle šanuhu, je zastor, pa dođe njegovo lijepo ponašanje (ahlak), uze ga za ruku i uvede ga kod Allaha, dželle šanuhu,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta, a knjiga njegovih djela se približi njegovoj lijevoj ruci, pa dođe njegov strah od Allaha, dž. š., i uze tu knjigu te je stavi u njegovu desnu ruku,
- vidio sam čovjeka iz mog ummeta, a vaga njegovih dobrih djela je lagahna, pa dođoše njegova umrla (poginula) djeca i ojačaše njegova dobra djela,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako stoji na ivici Džehennema, a dođe njegova dova (puna nade) upućena Allahu, dž. š, i spasi ga od toga, te on prođe,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako pada u vatru, pa dođoše njegove suze koje je prolio iz straha prema Allahu, dž. š., i spasiše ga,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako je stao na Sirat-ćupriju (iznad Džehennema) i ljulja se poput palmine grane na jakom vjetru, pa dođe njegovo lijepo mišljenje o Allahu, dž. š., i učvrsti ga,
- vidio sam čovjeka od mog ummeta kako pužući ide preko Sirat-ćuprije, nekad poklekne i spotakne se, pa se pridrži. Zatim dođe njegovo donošenje salavata na mene pa ga uspravi, učvrsti mu noge i spasi ga,
- i vidio sam čovjeka od mog ummeta kako dolazi pred Džennetska vrata koja se pred njim zatvoriše, pa dođe njegov iskreni Kelime-i-šehadet (Ešhedu en la ilahe illallah) te mu otvori vrata i uvede ga u Džennet.'"

 
Hadis je sahih li gajrihi, a zabilježili su ga Taberani u El-Mu'džemul-kebiru 25-281 (39) i Ebu Musa El-Medini. Pogledaj El-Vabil es-sajjib od Ibn Kajjima El-Dževzijje, strana broj 105.