subota, 26. rujna 2015.

Hadisi o ženama


"One su (žene), uistinu, druga polovica muškarcima." 
(Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi, Ed-Daremi)

"Među stvarima vašega svijeta, najdraže su mi bile žene i mirisi: a svježina moga oka (radost moga srca) jeste u namazu." 
(Nesai, Ahmed, Ibn Sa’d)

"Neka vjernik ne mrzi vjernicu, jer ako nije zadovoljan sa nekim njezinim svojstvom, zadovoljan je sa nekim drugim."
 (Muslim)

"Četiri elementa dolaze u obzir i utječu na čovjeka prilikom odabiranja određene osobe za ženu: 
  • ljepota,
  • porijeklo, 
  • bogatstvo i
  • moralni kvaliteti (vjera). 
A ja ti preporučujem da paziš na moralne i duševne kvalitete i da tražiš takvu ženu."
(Buhari)

"Ljudi su stradali kad god su bili potcinjeni ženama" 
(Ahmed, slab)

"Poslije moje smrti ljudima neće ostati veće iskušenje od onoga u koje će ga dovoditi žene."
 (Ibn Madže)

"Grešno je svako oko koje gleda što je zabranjeno, jer time vrši čin bluda. Žena koja se namirise i lijepo nakiti u namjeri da zavede grupu ljudi kraj kojih prođe, griješna je zbog takvog postupka, kojim može izazvati pobudu i odvesti u blud."
 (Ahmed, Tirmizi)

"Dvije vrste ljudi biće stanovnici Džehennema i ja ih poslije ovozemaljskog života, neću više vidjeti: silnici, u čijim su rukama bičevi debljine kravljih repova, kojima tuku svijet i žene koje nose prozirnu odjeću kao da su gole, koje okreću lice od Allahovih zapovijedi i sklone su zlim djelima, a glave su im kao grbe u deva. Takve žene neće ući u Džennet, niti će osjetiti njegov miris! A miris njegov se širi na sve strane veoma daleko."
(Ahmed)

"Allahovo prokletstvo je na žene koje oponašaju muškarce i na muškarce koji oponašaju žene."
 (Ahmed, Ebu Davud)

"Žena koja stavlja periku na glavu, obmanjuje, a svaka obmana je zabranjena."
(Nesai)

"Ženi nije dozvoljeno da putuje ni koliko iznose dva dana hoda bez muža ili najbližeg rodjaka (mahrema – sa kojim ne može stupiti u brak)."
(Buhari)

"Žena neće putovati osim s mahremom"
(Buhari, Muslim)

"Ženska će osoba kod udaje gledati da se uda za pobožna, čudoredna, ljubazna i darežljiva muža, a paziće da se ne uda za pokvarena čovjeka. Mlade djevojke ne treba udavati za stare, niti za pokvarene ljude. Treba da se udaju za svoju priliku."
 (Ibni Abidin)

"Žena koja redovito klanja pet vakata namaza, posti mjesec Ramazana, čuva svoju čast i poštenje i bude pokorna svome mužu, ući će u Džennet."
 (Bezzar)

"Poslije pobožnosti i bogobojaznosti muslimanu nije ništa korisnije dato kao dobra žena: kada joj muž nešto naredi, ona to izvrši: kada je pogleda, ona ga svojim pogledom razveseli i raspoloži; ako je za neku stvar zakune, ona to izvrši; ako čuva svoje poštenje i muževu imovinu kada je on odsutan."
 (Ibn Madže)

"Da sam ikome naredio da čini sedždu drugome, naredio bih ženama da čine sedždu svojim muževima, radi prava koja im je Allah dao nad njima."
 (Ebu Davud, hakim, Tirmizi)

"Neka žene iz plemena Has’am je došla kod Allahova Poslanika a.s i rekla mu: - Allahov Poslaniče, objasni mi kakve su obaveze žene prema mužu. Ja sam bez muža, pa ako mognem tim obavezama udovoljiti, udaću se, inače, i dalje ću ostati da živim bez muža.

Muhammed (a.s.) joj reče:

  • Žena je dužna na poziv muža stupiti u intimni odnos kad god on to bude tražio.
  • Žena ne smije postiti dobrovoljni post (nafilu) bez muževog odobrenja, jer ako to uradi samo je gladovala, jer u tom slučaju post neće biti primljen kod Allaha. Dužnost joj je da ne izlazi iz kuce bez muževog znanja i odobrenja, jer ako to radi proklinjaće je nebeski meleki, meleki koji donose ljudima Allahovu milost i meleki koji su zaduženi da izvrše kaznu." 
(Taberani)

"Hazreti Aiša priča: "Pitala sam Allahova Poslanika a.s kome žena najviše duguje svoju poslusnost, a on mi reče: Mužu. A kome čovjek najviše duguje? Majci – odgovori mi Allahov Poslanik. a.s""
(Ahmed, Nesai)

"Žena koja umre, a njezin muž bude zadovoljan s njom, ući će u Džennet."
(Tirmizi)

"Nije naš onaj koji odvrati ženu od njezina muža."
 (Ebu Davud, Nesai)

"Najblagoslovljenija je ona žena koju je najlakše opskrbiti."
(Ahmed)

"Ženi koja zatraži od svog muža razvod braka, bez opravdanog razloga, biće uskraćeni dzennetski mirisi." 
(Ahmed, Ebu Davud)

"Čuvajte se lijepe žene koja je lošeg porijekla i odgoja."
 (Darekutni)

"Čuvajte se sedam stvari koje upropašcavaju onoga ko ih cini:

  1. širka,
  2. sihra, 
  3. ubijanja na pravdi Boga, 
  4. kamate, 
  5. imetka siročeta, 
  6. bježanja sa bojnog polja i potvore za blud pobožne i cestite vjernice."  
 (Buhari, Muslim, Ebu davud i Nesai)

"Žena u menstruaciji može učiti (napamet) ajet."
(Buhari)

"Ženite se, jer vam žene doista donose blagoslov u kuće."
 (Bezzar)

"Tražite nafaku stupanjem u brak."
(Dejlemi)

"Ako vam dođe onaj ko vam odgovara po izgledu i vladanju, sa željom da se oženi od vas, oženite ga. Ako to ne budete činili, dolaziće do smutnje na Zemlji i poroka širokih razmjera."
(Ibn Kutejbe, Tirmizi)

"Ne uzimajte žene zbog njihove ljepote, jer ih ljepota može upropastiti; ne uzimajte ih zbog njihova imetka, jer ih imetak može učiniti obijesnim; uzimajte ih zbog njihove pobožnosti, jer ćete imati dobro odgojene, solidne i vrijedne supruge."
(Ibn Madže)

"Brak je dio mog sunneta; svako ko se udalji od našeg pravca udaljava se od nas."
(Ibn Madže)

"Sklapajte brakove i rađajte djecu; ja ću se ponositi vašim brojem naspram drugih zajednica."
 (Bejheki)

"Žena se uzima zbog četiri stvari:

  • zbog imovine, 
  • radi dobrog roda, 
  • zbog ljepote, 
  • zbog pobožnosti. 
Drži se ove pobožne!
 (Buhari, Muslim)

"Tri izjave imaju se smatrati zbiljom bez obzira da li su potekle u zbilji ili sali: vjenčavanje, puštanje žene (razvod) i vraćanje njezino nakon puštanja.
(Ahmed, Ebu Davud, Ibn Madze, Tirmizi)

"Allah najviše prezire, iako je to samo po sebi dozvoljeno djelo, razvrgnuće braka."
(Ebu Davud, Hakim, Ibn Kutejbe)

"Objelodanite stupanje u brak, a vjeridbu držite u tajnosti."
 (Dejlemi)

"Najblagosloveniji je onaj brak koji je najlakši opremom."
(Ibn Kutejbe)

"Neka ni jedan od vas ne zaručuje ono što je zaručio njegov brat, osim ako prvi prosac odustane ili mu sam dozvoli."
(Buhari, Muslim)

"Jedan dan gozbe na svadbi je sunnet (obaveza), dva dana su dobro djelo, a tri dana su vec znak hvalisanja i želje za prestižom."
(Taberani)

"Kada se ženio Poslanikov a.s drug Abdurahman ibn Avf, Allahov Poslanik a.s. mu je rekao: "- Priredi gozbu, zakolji makar ovcu!""
(Buhari, Muslim)

"Pristanak za udaju žene koja je ranije udavana je preči od pristanka njezina staratelja, a i od djevojke se traži pristanak, koji može biti iskazan i njezinom šutnjom."
(Autori Sunnena)

"Najbolji među vama su oni koji su najbolji prema ženama."
(Ahmed)

"Prema ženama su velikodušni i pažljivi samo plemeniti ljudi, a žene ponižuju i zlostavljaju samo oni koji su loši i niske naravi."
(Ibn Asakir)

"Oporučujem vam lijep postupak sa svojim suprugama."
 (Buhari)

"Bojte se Allaha u pogledu žena! Vi kod njih imate svoja prava, a i one kod vas imaju svoja prava."
  (Muslim)

"Kada neko od vas ima spolni odnos sa svojom suprugom, neka se ne udaljuje od nje sve dok i ona ne zadovolji svoje potrebe."
 (Ibn Adijj)

"Kod Allaha na Sudnjem danu najgore mjesto će imati onaj čovjek koji objelodani ono što mu njegova žena povjeri pri spolnom snošaju kao i on njoj."
 (Muslim, Ahmed)

Radite što želite, ali biće onako kako Allah odredi. Od svake vode (sperme) ne nastaje djete."
 (Ahmed)

"Čovjek će biti nagrađen i za intimni život sa svojom ženom. Jedan od slušatelja, koga je ova riječ Allahova Poslanika s.a.a.w. ne malo iznenadila, začuđeno upita: Zar će čovjek biti nagrađen i za to što zadovoljava svoju strast? – na što mu Allahov Poslanik s.a.a.w. odgovori: Zar ne znaš da bi učinio haram ako bi svoju strast zadovoljavao na nedozvoljen način, zato, ako je zadovoljava na dozvoljen način, biće nagrađen."
(Muslim)

"Kada neka od vas pođe na jaciju, neka se ne miriše te večeri; a koja god se namiriše neka ne dolazi te večeri na jaciju."
(Ahmed)

"Uzvišeni Allah ne gleda u ženu koja ne zahvaljuje svome mužu, a ne može bez njega."
 (Nesai)

"Allah ne gleda u čovjeka koji ima odnos sa ženom u stražnji, analni otvor."

"Proklet je onaj koji opči sa ženom u analni otvor."
(Ebu Davud)

"Kupala sam se sa Poslanikom s.a.a.w iz iste posude u kojoj su nam se ruke preplitale, a on je stizao uzeti vodu prije mene, pa sam mu govorila: Ostavi i za mene, ostavi i meni! Bili smo obadvoje džunupi."
(Buhari i Muslim)

"Žena dođe u liku šejtana, i ode u njegovom liku. Zato ako nekom zapne za oko neko žensko, neka ide svojoj ženi i ima sa njom odnos, to će mu odagnati stvorenu viziju."
(Muslim)

nedjelja, 20. rujna 2015.

OPIS DZEHENEMA I NJEGOVE STRAHOTE

Opis Džehennema i njegove strahote

piše: Hajruddin Tahir Ahmetović, prof.
Abdullah b. Umejr, rahimehullahu te'ala, bi govorio: „Kada bi se stanovnici Džehennema izveli iz džehennemske vatre i uveli u dunjalučku vatru, mirno bi spavali.“ Stanovnici Džehennema će imati odjeću od vatre: „Onima koji neće da vjeruju odjela će od vatre biti skrojena, a ključala voda biće na glave njihove sipana.“ (Prijevod značenja El-Hadždž, 19.) Košulje će im biti od katrana. Dakle, hrana, piće, odjeća, pa čak i postelja i pokrivači, sve će im biti od vatre: „U Džehennemu će im ležaji i pokrivači od vatre biti. Eto tako ćemo Mi nevjernike nagraditi.“ (Prijevod značenja El-E'araf, 41.) Gdje će pobjeći? Iznad njih vatra! Ispod njih vatra! Oko njih vatra, pa i na njima i u njima samima vatra...
Na Sudnjem Danu, Danu istinske podjele i razdvajanja, ljudi će se razdvojiti jedni od drugih. Razdvojiće se nevjernici od vjernika i licemjera. Nevjernici će na Sudnjem Danu slijediti svoja božanstva koja su obožavali na Dunjaluku i zajedno sa njima će biti odvedeni do Džehennema. Za vrijeme stajanja na Mahšeru, na Sudnjem Danu, što će potrajati njima pedeset hiljada godina, mnogo će ožedniti. Tako žedni, povezani u lance i okove, bit će povedeni do Džehennema: „A kad u Džehennem žedne nevjernike potjeramo.“ (Prijevod značenja Merjem, 86.) S velikim i teškim okovima, dugim i preteškim lancima, odvodiće se i bacati u Džehennem. Toga Dana, doći će se sa Džehennemom koji će imati 70.000 povodaca, tj. krajeva. Svaki povodac ili kraj držat će 70.000 meleka. Naši prethodnici bi govorili: „Kada se Džehennem ne bi držao sa ovolikim brojem povodaca, otrgnuo bi se, a kada bi se otrgnuo, spalio bi sve, i dobre i loše.“
Allah, subhanehu ve te'ala, kaže, kako stoji u prijevodu značenja: „I kad se tog Dana dođe sa Džehennemom, tada će se čovjek sjetiti – a na šta mu je sjećanje?! Reći će: 'Kamo sreće da sam se za ovaj život pripremao!'“ (Prijevod značenja El-Fedžr, 23-24.) Kada stanovnici Džehennema budu povedeni do Džehennema i kada vide svoju potpunu propast, počet će plakati, međutim, njihove suze neće biti suze već će biti krv. „Oni koji nisu vjerovali u skupinama će u Džehennem biti natjerani.“ (Prijevod značenja Ez-Zumer, 71.)
Kada ih Džehennem vidi iz daljine izrazit će im dobrodošlicu, obradovat će se njihovom dolasku: „Kada ih Džehennem ugleda iz daljine, čut će kako gnjevan huči, ključa i odiše.“ (Prijevod značenja El-Furkan, 12.) Vidjet će Džehennem kako visoko baca iskre: „On će kao kule bacati iskre, kao da su kamile riđe. Teško toga dana poricateljima!“ (Prijevod značenja El-Murselat, 32-34.) Iblis će predvoditi nevjernike do vatre, a iza njega će biti njegovi sljedbenici. Dok se budu Džehennemu približavali, slušat će njegovo hučanje i ključanje, gledaće kako džehennemske iskre visoko u vis lete, pa kada dođu do vrata Džehennema, Iblis će povikati: „O propasti moja! O propasti moja!“
Također i svaki od njegovih sljedbenika, iza njega, će isto povikati: „O propasti moja! O propasti moja!“ Svevišnji Allah kaže: „Ne prizivajte danas jednu propast, već prizivajte mnoge propasti!“ (Prijevod značenja El-Furkan, 14.) Dočekat će ih čuvari Džehennema, meleki strogi i snažni koji izvršavaju sve što im Uzvišeni Allah naredi: „Kada god se koja gomila u njega baci, stražari u njemu će je upitati: 'Zar vam niko nije dolazio da vas opominje?!'“ (Prijevod značenja El-Mulk, 8.) Šta vam je? Zar vam niko nije dolazio i pozivao vas? Zar niste znali, zar niste čuli da postoji vjera u kojoj se samo Allah obožava na način kako ga je samo Muhammed, sallallahu 'alejhi ve sellem, obožavao? Zar vas niko nije opomenuo?
„Odgovorit će: 'Jest. Dolazio nam je onaj koji nas je opominjao a mi smo poricali i govorili: 'Allah nije objavio ništa.' Vi ste u velikoj zabludi! I reći će: 'Da smo slušali i razmišljali, ne bismo među stanovnicima Džehennema u ognju bili!' Priznat će svoje grijehe, pa, stanovnici Džehennema ognjenog daleko bili!“ (Prijevod značenja El-Mulk, 9-11.) Džehennem će ih dočekati, pa će im reći: „Posebno sam obavezan trojici - svakom oholniku i prkosniku, svakom koji je Allahu pripisivao druga i slikarima.“

Dubina i boja Džehennema

Kakav je Džehennem? Dubina Džehennema je sedamdeset godina. Ko bude bačen u njega, dospjet će na njegovo dno nakon sedamdeset godina. Danas kada bi se bacio kamen sa najveće zgrade, za kratko vrijeme, za nekoliko sekundi, našao bi se na tlu. Šta mislite: sedamdeset godina??? Boja Džehennema je crna, potpuna tama. Džehennem se žestio dugi niz godina vatrom dok nije postao crven. Zatim se žestio vatrom dok nije postao bijel, a zatim se žestio dok nije postao crn. „Gospodaru naš, doista, onoga koga Ti budeš u vatru uveo, Ti si ga osramotio, a nevjernici neće imati pomagača!“ (Prijevod značenja Alu Imran, 192.)
Vidimo vatru na Dunjaluku. Vidimo kako zahvati neku kuću i potpuno je sagori. Vatrogasci nisu u stanju ništa da učine. To je dunjalučka vatra, a što se tiče džehennemske vatre, ona je sedamdeset puta jača i žešća od dunjalučke. Abdullah b. Umejr, rahimehullahu te'ala, bi govorio: „Kada bi se stanovnici Džehennema izveli iz džehennemske vatre i uveli u dunjalučku vatru, mirno bi spavali.“

Kako će se džehennemlije bacati u vatru

Kako će se džehennemlije vezati i bacati u vatru? Uzet će se za vrh kose pri čelu i poviti unazad sve dok se njihov potiljak ne sastavi sa njihovim petama! Kičme će im popucati! Tako svezani bit će bačeni u Džehennem: „Nevjernici će se po biljezima svojim poznati, pa će za kike i za noge ščepani biti.“ (Prijevod značenja Er-rahman, 41.)
Hrana i piće stanovnika Džehennema
Kada budu uvedeni u Džehennem i jedno vrijeme u njemu kažnjavani, ogladnit će i snaći će ih glad. Čak, od prevelike gladi osjetit će bolove iste jačine kao i sve druge vrste kažnjavanja u Džehennemu. Govorit će: „Gdje je hrana? Umiremo od gladi! Ima li šta kod vas jesti?“ Ima, ima, kako da nema! Tamo će biti brza i poslušna posluga! Predočit će im se džehennemsko stablo po imenu Zekkum čiji su plodovi poput šejtanskih glava: „To je drvo koje će usred Džehennema rasti, plod će mu poput šejtanskih glava biti.
Oni će se njime hraniti i stomake će svoje njime puniti.“ (Prijevod značenja Es-Saffat, 64-66.) Kaže se da kada bi samo jedan djelić ovoga stabla bio spušten na Zemlju, stanovnicima Zemlje bi sve pokvario i zagorčao bi im život na njoj. Samo jedan djelić, pa, šta mislite šta će biti s onima kojima će ovi plodovi biti hrana?! „Drvo Zekkum bit će hrana griješniku, u stomaku će kao rastopljena kovina vreti kao što voda koja ključa vri.“ (Prijevod značenja Ed-Duhan, 43-46.)
Kada vide gnoj koji izlazi iz njih samih, iz prevelike gladi i žeđi požurit će da ga jedu, jedni sa drugih. To je hrana gislin: „Zato on danas ovdje nema prisna prijatelja, niti drugog jela osim gislina kojeg će samo nevjernici jesti.“ (Prijevod značenja El-Hakka, 35-37.) Ibnu Abbas, radijallahu 'anhuma, kaže da se pod izrazom gislin misli na krv, sukrvicu i gnoj koji će curiti iz tijela stanovnika Džehennema. Također, jedna od vrsti džehennemske hrane je i hrana po imenu dari'i. To su plodovi puni bodljika i trnja.
Džehennemlije će jesti takvu hranu pa će im zastajati u grlu i bosti ih: „Drugog jela osim trnja neće imati, koje neće ugojiti niti glad utoliti.“ (Prijevod značenja El-Gašija, 6-7.) Ništa im neće koristiti, međutim, iz prevelike gladi jesti će ga i neće ni primjećivati da im ništa ne koristi. Kada im zastane u grlu, kada se počnu gušiti, stat će s tom hranom. Neće je moći izvaditi niti će je moći progutati: „Bit će kod Nas, doista, okova i ognja, i jelo koje u grlu zastaje i patnje nesnosne.“ (Prijevod značenja El-Muzzemmil, 12-13.) Zvat će u pomoć. Tražit će pomoć. Sjetit će se kako bi na Dunjaluku kada bi im nešto zastalo u grlu, to potiskivali vodom. Tražit će vodu. Ima li vode? Ima, ima, kako da nema. Ima. Voda će im biti dostavljena sa dna Džehennema. Hamim-ključala voda! Reći će im se: „Hoćete vodu?! Izvolite! Na ovom mjestu mi služimo ovakvu vodu. A sada pijte!“ Brza i sigurna usluga! Ključala voda!!!
Kada se samo približe posudi s ključalom vodom, koža i meso –od vreline te ključale vode- spast će im s lica. Ali, i pored toga, morat će da je piju: „Ako zamole za pomoć, pomoći će im se tekućinom poput rastopljene kovine koja će lica ispeći. Užasna li pića i grozna li boravišta!“ (Prijevod značenja El-Kehf, 29.) Pored uzavrele ključale vode pojeni će biti i gassakom, smrdljivom tekućinom koja će izlaziti iz polnih organa bludnika i bludnica: „Eto toliko! Pa neka okušaju vodu ključalu i kapljevinu smrdljivu!“ (Prijevod značenja Sad, 57.)

Odjeća i postelja stanovnika Džehennema

Imat će odjeću od vatre: „Onima koji neće da vjeruju odjela će od vatre biti skrojena, a ključala voda biće na glave njihove sipana.“ (Prijevod značenja El-Hadždž, 19.) Košulje će im biti od katrana. Dakle, hrana, piće, odjeća, pa čak i postelja i pokrivači, sve će im biti od vatre: „U Džehennemu će im ležaji i pokrivači od vatre biti. Eto tako ćemo Mi nevjernike nagraditi.“ (Prijevod značenja El-E'araf, 41.) Gdje će pobjeći? Iznad njih vatra! Ispod njih vatra! Oko njih vatra, pa i na njima i u njima samima vatra! Plakat će, a suze će im biti sama krv! Lica će im sva pocrniti!

Jedna kazna veća od druge

U Džehennemu neki od njih, ponovo će biti vezani u lance i vođeni. Gdje idete s njima?! Zar nije dovoljno to što se kažnjavaju ovdje, ili ... ili želite da im olakšate, razgalite?! Nikako! „Pa, kušajte patnju, mučenje ćemo vam sve gorim učiniti!“ (Prijevod značenja En.Nebe', 30.) Bit će povezani u lance, odvedeni i na ključaloj vatri prevrtani: „Na Dan kad se njihova lica u vatri budu prevrtala, govorit će: 'Kamo sreće da smo se Allahu pokoravali i da smo Poslanika slušali!'“ (Prijevod značenja El-Ahzab, 66.) Dok se budu lica u vatri pržila, zubi, vilice će im ispasti: „vatra će im lica pržiti i oni će iskešenih zuba u njemu ostati.“ (Prijevod značenja El-Mu'minun, 104.)
Zubi, vilice će im ispasti, meso i koža sletjeti. Pojedini učenjaci kažu da će stanovnicima Džehennema koža sletjeti i da će im se zakvačiti za pete, pa će hodati Džehennemom a njihova koža će im se vući za petama! Tako mi Allaha! Da se samo jedan mali trenutak ubaci u Džehennem osoba koja je najbolje živjela na Dunjaluku, osoba koja na Dunjaluku nije osjetila nikakvu poteškoću, tegobu, nesreću, bol i patnju, kada bi se ubacila u Džehennem samo jedan mali trenutak, sva dunjalučka uživanja bi zaboravila od patnje koju je vidjela i osjetila u tom djeliću vremena.
Allaha Uzvišenog molimo da nas sačuva boravka na Ahiretu u ovakvom mjestu! Molimo Ga da nas podrži u pokornosti Njemu, činjenju djela kojima je On zadovoljan i koja vode do Njegova zadovojstva! Neka je svaka slava i hvala Allahu, subhanehu ve te'ala, na početku i na kraju! Neka je salavat i selam na Allahova Poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, njegovu porodicu, sve ashabe i sve muslimane koji ih slijede u dobru!
Preuzeto sa: Nur-Islam

,,,Plodovi ibadeta...



Plodovi la ilahe illallah ( nema boga sem Allaha ):
  • Onaj ko izgovori la ilahe illallah ( nema boga sem Allaha ) iskreno iz srca želeći time Allahovo zadovoljstvo, ući će u Džennet bez polaganja računa i bez kazne.
  • La ilahe illallah ( nema boga sem Allaha ) je najveći ogranak Imana i nešto najteže na vagi.
  • La ilahe illallah je najveći uzrok oslobođenja razuma od praznovjerja i laži.
  • To je riječ istine, bogobojaznosti i iskrenosti.
  • Uslov primanja dijela je izgovaranje la ilahe illallah i rad po njenom značenju.
Plodovi namaza:
  • Namaz je uslov primanja svih ostalih djela.
  • Čuvanje namaza je garant sigurnosti od munafičkih osobina.
  • Namaz čini srce prostranim, veselim i čvrstim, lice bijelim a oko radosnim.
  • Namaz pribavlja opskrbu, čuva blagodati, potiskuje srdžbu i uzrok je spuštanja milosti.
  • On je navrijednija hrana za stablo Imana.
  • On je lijek za srca od strasti i sumnji.
  • Namaz je uzrok brisanja grijeha, povećanja dobrih dijela i podizanja deredža.
Plodovi učenja Kur ana:
  • Učenje Kur ana raznježuje srca, donosi strahopoštovanje i smirenost.
  • Ono pojačava ubjeđenost i osnažuje Iman.
  • Učenje Kur ana opominje nas ahiretskom kućom.
  • Ono ostvaruje poziv Allahu jedinom koji nema sudruga.
  • Učenje Kur ana vodi onome što je ispravno.
Plodovi dove:
  • Dova je pokornost Allahu Uzvišenom, i izbjegavanje Njegove srdžbe.
  • Dova je uzrok prostranosti prsa, izlaska iz briga, prestanka tuge i olakšanja poslova.
  • Ona upućuje na Iman-vjerovanje u Allaha  i Tevekul-oslonjanje na Njega.
  • Dova je uzrok spuštanja  milosti i otklonjanja belaja.
  • Allah voli onoga ko mu se dovom obraća.
Plodovi salavata na Resula sallahu alejhi ve sellem:
  • Donošenja salavata je  izvršavanje Allahove naredbe.
  • Ko donese jedan salavat na resula Allah donese na njega deset salavata.
  • Ko donese jedan  salavat na Resula, sallahu alejhi ve sellem, podigne mu se položaj za deset deredža, upiše deset dobrih dijela i izbriše deset grijeha.
  • Donošenja salavata je uzrok oprosta grijeha i odnošenja briga.
  • Donošenje salavata je uzrok bliskosti Resulu, sallahu alejhi ve sellem, na Sudnjem danu.
  • Takođe salavat je uzrok stabilnosti stopala na prelasku preko Sirat- ćuprije.
  • Donošenje salavata na Resula, sallahu alejhi ve sellem, je uzrok spuštanja bereketa, milosti i obilne opskrbe.
Plodovi Istigfara – traženja oprosta:
  • Traženje oprosta je pokoravanje Allahu Uzvišenom i slijeđenje Njegovog poslanika, sallalllahu alejhi ve sellem.
  • Istigfar potiskuje kaznu i nesreću i sprečava belaje.
  • Istigfar je uzrok padanja kiše.
  • Traženje oprosta je uzrokom spuštanja milosti i divnih blagodati.
  • Istigfar je takođe uzrok opskrbljivanja sinovima i imetkom.
  • Istigfar je isto tako i uzrok riješavanja brige, nesreće i tuge.
Plodovi održavanja rodbinskih veza:
  • Održavanje rodbinskih veza je jedan od najvažnijih uzroka ulaska u Džennet.
  • Održavanje rodbinskih veza potiskuje loš završetak.
  • Omogućava lahko dolaženje do nafake, odakle se insan i ne nada i produženja životnog vijeka.
  • Onaj ko održava rodbinske veze, održava vezu s Allahom dž.š
  • Održavanje rodbinskih veza briše grijehe, i pogreške i olakšava polahganje računa.
  • Održavanje rodbinske veze je uzrok ljubavi i povezanosti među rodbinom.
  • Čuvanje rodbinskih veza  je dokaz plemenitost.
Plodovi ostavljanja grijeha i nepokornosti:
  • Postizanje Allahove ljubavi i radosti kod pokajanja.
  • Lahkoća pribavljanja poskrbe odakle se i ne nada.
  • Prolazak brige, tuge i potištenosti.
  • Brzo ispunjavanje  dove.
  • Prestanak neprijateljstva sa Allahom dž.š.
  • Osjećanje slasti Imana.
  • Dova nosilaca Arša, onome ko ostavi grijehe i neposlušnost.
  • Postizanje svjetla na licu i u srcu
  • Udaljavanje  od džinskih i ljudskih Šejtana.
Plodovi zikrullaha- spominjanja Allaha dž.š:
  • Zikr raduje Milostivog i donosi Njegovu ljubav onome ko ga spominje.
  • Zikr odnosi brigu i tugu i otjeruje Šejtana.
  • Zikr donosi sigurnost od propasti Sudnjeg dana.
  • Onaj ko Allaha spominje, Allah njega spominje.
  • Zikrullah koristi onome ko ga čini u teškim situacijama, i oživljava srce.
  • Takođe, zikr podstiče ljubav roba prema Gospodaru, i vraćanje Njemu.
  • Zikr je uzrok spuštanja spokojnosti, prekrivanja Allahovom milošću i prisustvovanja meleka.
  • Zikrullah donosi bereket, sigurnost i opskrbu.
  • Planine se ponose sa onim ko Allaha spominje na njima.
  • Koga zikrullah zaposli, taj nema vremena za gibet (ogovaranje) i nemimet (prenošenje tuđih riječi).