UČIMO ZAJEDNO DOVE ZA OTKLANJANJE BRIGA I TEGOBA
Ovaj tekst donosi nekoliko dova koje se uče u posebno teškim stanjima i situacijama. Naučimo ih zajedno i olakšajmo, uz Allahovu pomoć, iskušenja u kojima se nađemo!
Dova koja se uči u nevoljama i prilikom značajnih događaja
"La illahe illallahul-azimul-halimu, la ilahe illallahu Rabbul-aršil-azimi, la ilahe illallahu Rabbus-semavati ve Rabbel-erdi ve Rabbel-aršil-kerim“ (Nema boga osim Allaha, Veličanstvenog Blagog, nema boga osim Allaha, Gospodara Arša veličanstvenog. Nema boga osim Allaha, Gospodara nebesa, Gospodara Zemlje i Gospodara Arša plemenitog).
U Muslimovom predanju stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, učio ovu dovu kada bi se desio neki krupan događaj ili kada bi zapao u brige: "Ja hajju, ja kujjumu bi rahmetike estegis“. (O živi, o Vječni, pomozi me iz Svoje milosti).
- Ebu Hurejra, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, kada bi ga zadesila neka briga, podizao pogled prema nebu, a zatim bi rekao: "Subhanallahil-azim“ (Slavljen neka je Allah Veličanstveni).
A kada bi dugo učio dovu, govorio bi: „Ja hajju ja kajjumum“ (O Živi, o Vječni).
- Buhari i Muslim u svojim Sahihima bilježe predanje Enesa, r.a., koji je rekao: “Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem, učio je najčešće ovu dovu: "Allahume atina fid-dun'ja hasenenten ve fil-ahireti haseneten ve kina azaben-nar“. (Allahu naš, podari nam dobro na ovom svijetu i dobro na onom svijetu i sacuvaj nas patnje u vatri).
Nesai u svom Sunenu i Ibnus-Sunni u svom djelu bilježi predanje Abdullaha bin Džafera, r.a., koji prenosi da je Alija, r.a., rekao: "Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem, podučio me sljedećim riječima i naredio mi da ih učim ako me zadesi kakva nevolja: "La ilahe illallahul-kerimul-azimu subhanehu tebareke Rabbul-aršil-azim. El-hamdulillahi Rabbil-alemin.“ (Nema boga osim Allaha, Plemenitog i Veličanstvenog slavljen neka je. Uzvišeni neka je Gospodar Arša veličanstvenog. Hvala Allahu, Gospodaru svih svjetova). Abdullah bin Džafer, ovu dovu je učio onome ko bi imao groznicu kao i svojim kćerkama koje su se udale daleko od njega.
Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je rekao Esmi bint Umejs, r.a.,: “Hoćeš li da te podučim dovi koju ćeš učiti kada zapadneš u nevolju: "Allah, Allahu Rabbi la ušriku bihi šej'a'". (Allah, Allah je moj Gospodar. Njemu nikoga kao druga ne pripisujem). /Ebu Davud i Ibn Madže/
Sa'd bin Ebu Vekas, r.a, prenosi da je rekao Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem: "Znam riječi koje kada izgovori onaj ko je u nevolji, Allah, dž.š., izbavi ga iz te nevolje. To su riječi našeg brata Junusa, a.s., koji je u tminama zvapio: "La ilahe illa Ente subhaneke inni kuntu minez-zalimin“ (Nema boga osim Tebe, hvaljen neka si! A ja sam se zaista prema sebi ogriješio). (El-Enbija,87.)
Dova koju treba da uče oni koji zapadnu u brigu i tugu:
"Allahumme ene abduke-bnu abdike-bnuemetikefi kabdatikenasijeti bi jedike madinfijje hukmuke, adlunfijje kadauke ,es'eluke kullismin huve leke semmejte bihi nefseke ev enzeltehu fi Kitabike ev allemtehu ehaden min halkike ev iste'serte bihi fi ilmil-gajbi indeke en tedža'l alel-Kur'ane nure sadri ve rebia kalbi ve dželae huzni ve zehebe hemmi.“
"Allahu moj, ja sam Tvoj rob, sin roba Tvoga, sin robinje Tvoje. Ja sam u Tvojoj vlasti. Moja kika je u Tvojoj ruci: Ti ćeš presuditi o mojoj prošlosti. Tvoja je presuda za mene pravedna. Molim Te svakim imenom koje Ti pripada, kojim si Sebe nazvao, ili si ga objavio u Svojoj knjizi, ili si njemu nekog od Svojih robova podučio, ili si ga kao znanje nedokučivog zadržao samo za Sebe, da Kur'an veličanstveni učiniš svjetlom mojih grudi, proljećem moga srca, uzrokom prestanka moje tuge i odlaskom moje brige.“/ibn Sunni/
Onaj koga zadesi neka šteta treba da uči:
"Bismillahir-Rahmanir-Rahim, la havle ve la kuvvete illa billahil-alijijil-azim.“ (U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog, nema snage niti kretanja osim s dozvolom Allaha, Uzvišenog, Veličanstvenog). Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je savjetovao Aliju, r.a., da ove riječi uči kada ga zadesi kakva šteta. /Ibnus-Suni/
Onaj kome život postane težak treba da uči sljedeće riječi:
„Bismillahi ala nefsi ve mali ve dini.Allahumme reddini bi kadaike ve barik li fima kuddire li hatta la uhibbe ta'džile ma ehharte ve la te'hire ma adždželt.“ (Ime Allaha, dž.š., spominjem nad sobom, svojim imetkom i vjerom. Allahu moj, učini me zadovoljnim Tvojom odredbom i daj mi bereket u onome što si mi podario, tako da ne želim, da se ubrza ono što si Ti odgodio niti da se odgodi ono što si ti ubrzao). /Ibnus-Suni/
Iskoristimo moć dove i blagodati mjeseca Ramazana. Naučimo da koristimo Allahove blagodati prema nama jer dova je jedino što može promjenit ljudsku sudbinu, a mi tako malo koristimo tu Allahovu milost prema nama. Ne budimo zalimi prema sebi, ne ponašajmo se kao da Allah zavisi od nas, a ne mi od Njega. Ponizno Mu uputimo dove i samo od Njega tražimo pomoć, jer On je Jadini koji se molbi molitelja odaziva!
Ako želiš nešto od Allaha,
uradi sljedeće!
Mnogo je želja, mnogo nagomilanih i neriješenih problema. Svako želi da je što sretniji, da ga zdravlje služi, da djecu zdravu ima, da je sretan/sretna u braku, da ima fin posao i solidnu egzistenciju... Riješenja za svoje probleme, ljudi danas traže na raznim mjestima i na razne načine. Kad vidiš na koje načine pojedinci traže riješenja za svoje životne probleme, ne možeš, a da se ne zapitaš, da li je takva vrsta ljudi obdarena ljudskom osobinom, koja se zove razum.
Prije nego se posvetim naslovu ovog teksta, moram da spomenem da veliki broj (nažalost) ljudi među kojima su i muslimani, stanje svoje budućnosti, sreće i nesreće žele da saznaju preko raznih astrologa. Nevjerovatno, ljudi na osnovu izučenog zanata od tih prevaranata, žele da saznaju budućnost svoju i svog djeteta i što je još najgore, povjeruju u te njihove analize i nadaju se. Čemu se nadaju? Njihove nade su davno umrle, ako su svoj život i svoje životne probleme doveli do te mjere da pomoć traže od TV prevaranata. Isto tako, četo se pomoć traži od mrtvih koji su u narodu poznati kao evlije (dobri ljudi). Ovo su opasna stanja koje ljude izvodi iz vjere.
Ljudi se boje starosti, bolesti, smrti, boje se za budućnost svoje djece, izbora bračnog druga, da li će dobiti posao i koliko će trajati?!
Želim posao (opskrbu), želim finog muža ili finu hanumu, želim zdravu djecu, želim da mi roditelj ozdravi, želim da budem sačuvan svakog zla i nesreće, želim, želim....Kako se želje ispunjavaju? Nema čarobnog štapića, a neke sitne želje može čovjek da ispuni, onoliko koliko je u mogučnosti, ali želje koje MI ŽELIMO, može da ispuni samo ON, Uzvišeni Allah, s.w.t.
Želiš nešto, Allah će ti dati. Potrebno je samo da se potrudiš da to iskreno uradiš. Evo dva veoma efikasna načina preko kojih Allah ispunjava želje, odnosno prima dove. Jedan način je spomenut u Kur'anu a drugi u hadisu Poslanika, s.a.v.s.
Ako imaš neku životnu potrebu i želiš da ti Allah olakša ispunjenje te potrebe (želje), na tebi je da doviš, moliš, tražiš. Jedan od načina spomenut u Kur'anu je MIHRAB. Svi znamo šta je mihrab, mjesto u kojem imam stoji tokom prevođenja namaza u džamiji. Međutim, značenje riječi mihrab, nije samo mjesto u džamiji na kojem stoji imam, ono ima i drugo značenje.
Mihrab znači i posebna prostorija u kući za obavljanje namaza. Dakle, mjesto u tvojoj kući na kojem uglavnom obavljaš namaz, je ustvari tvoj mihrab i neka taj mihrab bude tvoje mjesto za upučivanje dove Uzvišenom Allahu. A poseban bereket tog mihraba, osjeti se u zadnjoj trećini noći i dok si na sedždi. Dok moliš Allaha u svom mihrabu, veoma je bitno da te vidi i čuje Allah na tom mjestu i veoma je bitno da te u takvom stanju zateknu meleki koji će se kod Allaha zauzimati da primi tvoje dove i molbe.
Allah kroz Kur'an navodi primjer Zekerija, a.s., njegov problem i njegov način ophođenja prema problemu. Poznato je da Zekerija, .a.s., nije imao potomstva, djece, ali je iskreno Allaha molio i samo od Njega pomoć tražio. Pa kad su došli meleki da ga obraduju, da mu kažu kako je njegova dova primljena i da će postati otac, zatekli su ga u MIHRABU. Uzvišeni opisuje na koji način je Zekerija, a.s. dovio Allahu da dobije dijete, dobro pročitajte nakoji način, TIHO iz dubine duše, skrušeno.
Allah Uzvišeni kaže:“ Kazivanje o milosti Gospodara tvoga prema robu Njegovu Zekerijjau,
kad je on Gospodara svoga tiho zovnuo,
i rekao: "Gospodaru moj, kosti su mi oronule i glava osijedjela, a nikada nîsam, kad sam Ti, Gospodaru moj, molbu uputio, nesretan ostao.
Bojim se rodaka svojih po krvi poslije mené, a zena mi je nerotkinja, zato mi pokloni od Sebe sina
da naslijedi mene i porodicu Jakubovu, i ucini, Gospodaru moj, dabudes s njim zadovoljan. (Maryam, 5.-6.)
Nakon iskrene dove, Allah, dž.š., šalje meleke da ga obraduju. I u kakvom stanju ga meleki nalaze, svjedoći sljedeći ajet u kojem Allah, s.w.t., kaže:”I dok se on u MIHRABU (Hram) stojeći molio, meleki ga zovnuše:”Allah ti javlja radosnu vijest, rodiće ti se Jahja..” (Ali Imran, 39)
Znači, neka mjesto obavljannja namaza u tvojoj kući, bude tvoj mihrab sa kojeg ćeš Allahu iskreno da upučuješ dove i tražiti od Njega izlaz iz raznih situacija. Budi kao Zekerija, a.s., Allah kad god te pogleda, neka te vidi u tvom mihrabu i neka meleki kad god dođu u tvoju kuću, zateknu te u tvom mihrabu, na namazu, učenju Kur'ana i DOVI.
Drugi način obračanja Allahu, dž.š., za svoje životno stanje i probleme, jeste činjenje što više sedžde. Sedžda kao pozicija u kojoj smo najbliži Allahu, može samo da pojača našu vezu sa Gospodarom i tada se najbolje „čujemo“. Za ovaj slučaj, navest ću samo jedan primjer od jednog ashaba.
Rabi'ah bin Ka'b el-Aslami, neka je Allah zadovoljan sa njim, sluga Allahovog Poslanika i jedan od ljudi Suffah, rekao je: „Provodio sam noći u društvu Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem, pa bih mu pripremao vodu za pranje. Jednoga dana mi je rekao: 'Traži nešto od mene'. Rekao sam: „Želim tvoje društvo u Džennetu“. Upitao je: „Je li to sve?“ Rekao sam: „To je sve“. On je rekao: „Onda mi pomozi sa tvojim zahtjevom tako što ćeš često činiti sedždu“ (Muslim)
Iz hadisa se može izvuči dosta pouka i poruka, meni su dvije zanimljive. Prva je oštroumnost ovog ashaba, jer mnogi bi od nas tražili samo Džennet, ali on je tražio posebno društvo u Džennetu, a to je društvo Poslanika, s.a.v.s. I druga poruka mnogo važnija, jeste način ostvarivanja onoga što želimo a to je činjenje sedžde i to što više.
Dakle, u svom kućnom mihrabu činite što više sedžde, iskreno u u tim trenucima, molite Allaha šta želite, tražite i to će vam biti dato.
AKO JE POSLANIK, S.A.V.S., ZA MJESTO U DŽENNETU I I NJEGOVO DRUŠTVO U DŽENNETU, SAVJETOVAO OVOG ASHABA DA ČINI ŠTO VIŠE SEDŽDE I DA NA SEŽDI DOVI ZA ONO ŠTO ŽELI, PA ŠTA KAZATI ZA ONO ŠTO MI ŽELIMO OD OVOSVJETSKIH STVARI, KOJE SU U POREĐENJU SA OVIM GORE, BESMISLICA!
Mnogo je želja, mnogo nagomilanih i neriješenih problema. Svako želi da je što sretniji, da ga zdravlje služi, da djecu zdravu ima, da je sretan/sretna u braku, da ima fin posao i solidnu egzistenciju... Riješenja za svoje probleme, ljudi danas traže na raznim mjestima i na razne načine. Kad vidiš na koje načine pojedinci traže riješenja za svoje životne probleme, ne možeš, a da se ne zapitaš, da li je takva vrsta ljudi obdarena ljudskom osobinom, koja se zove razum.
Prije nego se posvetim naslovu ovog teksta, moram da spomenem da veliki broj (nažalost) ljudi među kojima su i muslimani, stanje svoje budućnosti, sreće i nesreće žele da saznaju preko raznih astrologa. Nevjerovatno, ljudi na osnovu izučenog zanata od tih prevaranata, žele da saznaju budućnost svoju i svog djeteta i što je još najgore, povjeruju u te njihove analize i nadaju se. Čemu se nadaju? Njihove nade su davno umrle, ako su svoj život i svoje životne probleme doveli do te mjere da pomoć traže od TV prevaranata. Isto tako, četo se pomoć traži od mrtvih koji su u narodu poznati kao evlije (dobri ljudi). Ovo su opasna stanja koje ljude izvodi iz vjere.
Ljudi se boje starosti, bolesti, smrti, boje se za budućnost svoje djece, izbora bračnog druga, da li će dobiti posao i koliko će trajati?!
Želim posao (opskrbu), želim finog muža ili finu hanumu, želim zdravu djecu, želim da mi roditelj ozdravi, želim da budem sačuvan svakog zla i nesreće, želim, želim....Kako se želje ispunjavaju? Nema čarobnog štapića, a neke sitne želje može čovjek da ispuni, onoliko koliko je u mogučnosti, ali želje koje MI ŽELIMO, može da ispuni samo ON, Uzvišeni Allah, s.w.t.
Želiš nešto, Allah će ti dati. Potrebno je samo da se potrudiš da to iskreno uradiš. Evo dva veoma efikasna načina preko kojih Allah ispunjava želje, odnosno prima dove. Jedan način je spomenut u Kur'anu a drugi u hadisu Poslanika, s.a.v.s.
Ako imaš neku životnu potrebu i želiš da ti Allah olakša ispunjenje te potrebe (želje), na tebi je da doviš, moliš, tražiš. Jedan od načina spomenut u Kur'anu je MIHRAB. Svi znamo šta je mihrab, mjesto u kojem imam stoji tokom prevođenja namaza u džamiji. Međutim, značenje riječi mihrab, nije samo mjesto u džamiji na kojem stoji imam, ono ima i drugo značenje.
Mihrab znači i posebna prostorija u kući za obavljanje namaza. Dakle, mjesto u tvojoj kući na kojem uglavnom obavljaš namaz, je ustvari tvoj mihrab i neka taj mihrab bude tvoje mjesto za upučivanje dove Uzvišenom Allahu. A poseban bereket tog mihraba, osjeti se u zadnjoj trećini noći i dok si na sedždi. Dok moliš Allaha u svom mihrabu, veoma je bitno da te vidi i čuje Allah na tom mjestu i veoma je bitno da te u takvom stanju zateknu meleki koji će se kod Allaha zauzimati da primi tvoje dove i molbe.
Allah kroz Kur'an navodi primjer Zekerija, a.s., njegov problem i njegov način ophođenja prema problemu. Poznato je da Zekerija, .a.s., nije imao potomstva, djece, ali je iskreno Allaha molio i samo od Njega pomoć tražio. Pa kad su došli meleki da ga obraduju, da mu kažu kako je njegova dova primljena i da će postati otac, zatekli su ga u MIHRABU. Uzvišeni opisuje na koji način je Zekerija, a.s. dovio Allahu da dobije dijete, dobro pročitajte nakoji način, TIHO iz dubine duše, skrušeno.
Allah Uzvišeni kaže:“ Kazivanje o milosti Gospodara tvoga prema robu Njegovu Zekerijjau,
kad je on Gospodara svoga tiho zovnuo,
i rekao: "Gospodaru moj, kosti su mi oronule i glava osijedjela, a nikada nîsam, kad sam Ti, Gospodaru moj, molbu uputio, nesretan ostao.
Bojim se rodaka svojih po krvi poslije mené, a zena mi je nerotkinja, zato mi pokloni od Sebe sina
da naslijedi mene i porodicu Jakubovu, i ucini, Gospodaru moj, dabudes s njim zadovoljan. (Maryam, 5.-6.)
Nakon iskrene dove, Allah, dž.š., šalje meleke da ga obraduju. I u kakvom stanju ga meleki nalaze, svjedoći sljedeći ajet u kojem Allah, s.w.t., kaže:”I dok se on u MIHRABU (Hram) stojeći molio, meleki ga zovnuše:”Allah ti javlja radosnu vijest, rodiće ti se Jahja..” (Ali Imran, 39)
Znači, neka mjesto obavljannja namaza u tvojoj kući, bude tvoj mihrab sa kojeg ćeš Allahu iskreno da upučuješ dove i tražiti od Njega izlaz iz raznih situacija. Budi kao Zekerija, a.s., Allah kad god te pogleda, neka te vidi u tvom mihrabu i neka meleki kad god dođu u tvoju kuću, zateknu te u tvom mihrabu, na namazu, učenju Kur'ana i DOVI.
Drugi način obračanja Allahu, dž.š., za svoje životno stanje i probleme, jeste činjenje što više sedžde. Sedžda kao pozicija u kojoj smo najbliži Allahu, može samo da pojača našu vezu sa Gospodarom i tada se najbolje „čujemo“. Za ovaj slučaj, navest ću samo jedan primjer od jednog ashaba.
Rabi'ah bin Ka'b el-Aslami, neka je Allah zadovoljan sa njim, sluga Allahovog Poslanika i jedan od ljudi Suffah, rekao je: „Provodio sam noći u društvu Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem, pa bih mu pripremao vodu za pranje. Jednoga dana mi je rekao: 'Traži nešto od mene'. Rekao sam: „Želim tvoje društvo u Džennetu“. Upitao je: „Je li to sve?“ Rekao sam: „To je sve“. On je rekao: „Onda mi pomozi sa tvojim zahtjevom tako što ćeš često činiti sedždu“ (Muslim)
Iz hadisa se može izvuči dosta pouka i poruka, meni su dvije zanimljive. Prva je oštroumnost ovog ashaba, jer mnogi bi od nas tražili samo Džennet, ali on je tražio posebno društvo u Džennetu, a to je društvo Poslanika, s.a.v.s. I druga poruka mnogo važnija, jeste način ostvarivanja onoga što želimo a to je činjenje sedžde i to što više.
Dakle, u svom kućnom mihrabu činite što više sedžde, iskreno u u tim trenucima, molite Allaha šta želite, tražite i to će vam biti dato.
AKO JE POSLANIK, S.A.V.S., ZA MJESTO U DŽENNETU I I NJEGOVO DRUŠTVO U DŽENNETU, SAVJETOVAO OVOG ASHABA DA ČINI ŠTO VIŠE SEDŽDE I DA NA SEŽDI DOVI ZA ONO ŠTO ŽELI, PA ŠTA KAZATI ZA ONO ŠTO MI ŽELIMO OD OVOSVJETSKIH STVARI, KOJE SU U POREĐENJU SA OVIM GORE, BESMISLICA!
Stalno dovimo, gdje odlaze naše dove?
Milioni muslimana diljem svijeta, svaki dan, svaku noć, u namazu, na sedždi, podignutim rukama, skrušenih srca, mole Allaha, mole Ga za pomoć, za oprost grijeha, za povečanje nafake, za uspjeh na poslu, za zdravo potomstvo, lijep brak...milioni dove i mole. Da li ste se ikad zapitali, gdje odlaze sve te naše dove, da li odlaze u prazno, da li smo ih samo džaba izgovorili? Gdje odlaze?
Odmah da kažem, da naše dove ne odlaze u prazno, svako onaj ko dovi i moli, neka zna da njegove dove nisu otišle u prazno. Kad su u pitanju naše dove i šta se dešava sa njima, postoje tri mogučnosti.
- Prvo stanje naše dove jeste, da je ona otišla Allahu, s.w.t., da je došla do Njega a zatim se opet vratila nama kao primljena dova. Da li će se sprovođenje te dove u djelo, biti prije ili nešto kasnije, uglavnom, ona odlazi do Allaha a zatim se vraća nama ,onako kako smo dovili i vrača se kao primljena dova.
- Drugo stanje naše dove može da bude u sljedećem obliku. Da naša dova krene prema Allahu, ali se susretne sa nečim što je od Allaha krenulo prema nama (Kader). To je iskušenje ili čak kazna od Allaha, upučena nama, Allah je odredio prije. Kao što je bolest, nesreča, siromaštvo i sl. Pa se na tom nekom putu do i od Allaha „sretne“ naša dova i Allahovo određenje za naš život. Dakle, ako je Allah odredio nekome neku vrste nesreće i treba uskoro da se ta nesreća desi, a potom vjernik uputi Allahu dovu ili za njega neko uputi dovu, da ga Allah sačuva svake nesreće, te dvije mougučnosti se susreću „negdje“ i na određeni način jedan drugoj se suprostavljaju i ponekad ovo suprostavljanje zna da traje veoma dugo, dok Allah ne odredi drugačije. Pa ako Allah primi tvoju dovu, nesreća će te zaobići, ako je Allah ne primi, na tebe se spušta kaderom određeno iskušenje ili kazna.
- I treće stanje naše dove, jeste da dova ode do Allaha ali se više nikad ne vrati nama, dakle ne ispuni se ono što smo od Allaha tražili. Pa gdje ide ta dova? Ona ostaje kod Allaha i sve te dove koje ostanu kod Allaha, vidjet ćeš ih na Sudnjema danu kao svoja dobra djela koja će biti stavljena na Mizan (vagu) sa ostalim tvojim dobrim djelima. Prijašnje generacije su priželjkivale da im se dove od Allaha ne vračaju u bilo kojem stanju, nego da ostanu kod Allaha, kako bi na Sudnjem danu imali što više dobrih djela a mnogo vremena su provodili u dovama.
Zapamti! Svaka dova koju si uputio, neće biti izgubljena i nije otišla u prazno. Ili će Allah primiti tvoju dovu i ispuniti traženo, ili će tvojom dovom da promijene ono što ti je odredio, neko iskušenje i sl, ili će ti je ostaviti za Sudnji dan u vidu dobrih djela.
Koja od ova tri stanja bi ti želio?
Odgovor: Stanje tvoje dove prepusti Allahu, jer ON, dž.š., zna šta je najbolje za tebe, odnosno koje je stanje dove najbolje za tebe.
Nije ti primljena dova, probaj na ovaj način!
Dova, svako od nas stalno ili veoma često upučuje Allahu, dž.š., dove. Tražimo od Allaha zdravlje za sebe i za svoje porodice, tražimo halal opskrbu, tražimo Allahovo zadovoljstvo, tražimo od Njega oprost, tražimo da nam olakša vračanje naših dugova, tražimo da nas učvrsti na Pravom putu, tražimo uputu za svoje roditelje, djecu...tražimo i molimo!
Biramo vremena kad Allah prima dove: između ezana i ikameta, kad se kiša spušta, na sedždi i u drugim prilikama. Allah kad odluči da primi dovu svoga roba u ovim ili u drugim vremenima, Allah će to i učiniti, ali dragi brate i cijenjena sestro, da li ste probali Allahu uputiti dovu u jednom trenutku, vremenu za kojeg Poslanik, s.a.v.s, upečatljivo kaže da Allah, s.w.t. prima tada naše dove.
Siguran sam da ste hadis u kojem se govori o tom trenutku i vremenu, mnogo puta pročitali, ali mislim da dosta nas nije svjesna njegove duboke poruke koja može da riješi mnoge tvoje probleme.
Legao si i zaspao. Posteljina je topla, njena toplina ugrijala je tvoje tijelo a duša je utonula u duboki san. San ti se prekida i zbog neke potrebe se budiš i ustaješ. Budi te potreba da odeš do WC, osjetiš glad, bude te ružni snovi, plač tvoga djeteta, prevrtanje u snu....
Osječaš tromost u tijelu, u glavi ti se javlja želja da uzmeš abdest i da klanjaš možda dva rekata noćnog namaza kad si već budan, ali šejtan te sputava, tijelo ti je kao izudarano i neka nevidljiva ruka te gura i privlači krevetu, gura te da se ponovo vratiš i da nastavaiš spavati, govoriš sebi, da ćeš sutra to uraditi, umoran si, trebaš rano na posao...
Ali, nemoj se vračati u krevet! Nemoj, iskoristi taj trenutak, možda je baš to vrijeme ako postupiš onako kako je savjetovao Poslanik, s.a.v.s., da ti Allah primi tvoju dovu. A šta je rekao Poslanik, s.a.v.s.?
Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s: “Onaj ko se trgne iz sna pa prouči:“La ilahe ille-l-Lahu vahdehu la šerike lehu, lehu-l-mulku ve lehu-l-hamdu, ve huve ala kulli šej'in kadir. SubhanAllahi , vel hamdulillahi ve la ilahe ille-l-Lahu va-l-Lahu ekber, ve la havle, ve la kuvvete illa bil-l-Lahi-l-Lahi-l-aliji-l-azim.“ A zatim ZAMOLI ALLAHA ZA OPROST RIJEČIMA:“Gospodaru moj, oprosti mi!“ OPROŠTENO ĆE TI BITI. A Velid, r.a. je dodao: “Ili je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “KO UPUTI DOVU BIĆE MU PRIMLJENA, AKO JOŠ UZ TO ABESTI TE KLANJA NAFILU, NAMAZ ĆEMU BITI PRIMLJEN.“ (Buharija)
Dakle, nemoj da te privuće postelja topla a da ostaviš ovaj trenutak čija se vrijednost ne može platiti. Na tebi je samo da uzmeš abdest, svoje srce i tijelo okreni prema Kibli, svoju dušu i misli okreni prema Allahu, s.w.t., zatim skrušeno prouči gore navedenu dovu i traži od svoga Gospodara, traži oprosta i magfireta, traži ono što ti dušu tišti.
Pa još ako se potrefi da si se baš probudio u zadnjoj trećini noći, klanja barem dva rekata noćnog namaza jer se u tim trenutcima naš Gospodar spušta na zemaljsko nebo i pita šta kome treba. Ponavljam, taj trenutak, može biti trenutak primanja tvoje molbe, odnosno dove, zato ga iskoristi!