subota, 5. rujna 2015.

O imenima Allaha, dž.š., i o onome ko ih pobroji



Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Vjerovjesnik, a.s., rekao:"Allah ima devedeset i devet imena - ko ih nauči, ući će u Džennet!Allah je neparan voli nepar!" (bilježi Buharija)
       
99 LIJEPIH ALLAHOVIH IMENA
        
Allah, drugog boga osim Njega nema, najljepša imena ima.
(Kur'an, 8:20 )

Allah ima najljepša imena i vi Ga zovite njima.
(Kur'an, 7:180)

On je Allah, Tvorac, Onaj koji iz ničega stvara, Onaj koji svemu daje oblik, On ima najljepša imena.
(Kur'an, 59:24)
      

1. Allah - Allah je Onaj, osim koga drugog Boga nema
هُو الله الذّي لا إلَه إلاّ هُو
2. Er-Rahman - Blagi
الرّحمان
3. Er-Rahim - Milostivi
الرّحيم
4. EI-Meliku - Vladar
المَلِك
5. EI-Kuddusu - Sveti
القُدّوس
6. Es-Selamu - Čist od mana
السّلام
7. EI-Mu'minu - Koji potvrđuje obećanja
المُؤمن
8. EI-Muhejminu - Koji daje sigurnost
المُهَيْمِن
9. EI-Azizu - Koji sve pazi i prati
العزيز
10. EI-Džebbaru - Snažni
الجبّار
11. EI-Mutekebbiru - Silni
المُتَكَبِّر
12. EI-Haliku - Stvaralac
الخالق
13. EI-Bari'u - Koji divno stvara
البارئ
14. EI-Musavviru - Koji likove daje
المُصَوِّر
15. EI-Gaffaru - Koji mnogo prašta
الغفّار
16. EI-Kahharu - Koji nadvladava
القهّار
17. EI-Vehhabu - Koji mnogo poklanja
الوهّاب
18. Er-Rezzaku - Koji obilnu opskrbu daje
الرزّاق
19. EI-Fettahu - Koji sve rješava i otvara
الفتّاح
20. EI-Alimu - Koji sve zna
العليم
21. EI-Kabidu - Koji steže
القابض
22. EI-Basitu - Koji pruža
الباسط
23. EI-Hafidu - Koji spušta
الخافض
24. Er-Rafiu - Koji diže
الرّافع
25. EI-Muizzu - Koji uzvisuje
المُعِزّ
26. EI-Muzillu - Koji ponizuje
المُذِلّ
27. Es-Semiu - Koji sve čuje
السّميع
28. EI-Besiru - Koji sve vidi
البصير
29. EI-Hakemu - Sudac
الحكم
30. EI-Adlu - Pravedni
العدل
31. EI-Latifu - Dobri
اللطيف
32. EI-Habiru - O svemu obaviješteni
الخبير
33. EI-Halimu - Blagi
الحليم
34. EI-Azimu - Veliki
العظيم
35. EI-Gaffuru - Koji prašta
الغفور
36. Eš-Šekuru - Koji je zahvalan
الشّكور
37. EI-Alijju - Visoki
العليّ
38. EI-Kebiru - Veliki
الكبير
39. EI-Hafizu - Koji čuva
الحفيظ
40. EI-Mukitu - Koji pazi i uzdržava
المُقيت
41. EI-Hasibu - Koji obračun svodi
الحسيب
42. EI-Dželilu - Veličanstveni
الجليل
43. EI-Kerimu - Plemeniti
الكريم
44. Er-Rekibu - Koji motri na svaki pokret
الرقيب
45. EI-Mudžibu - Koji molbe prima
المجيب
46. EI-Vasiu - Koji milošću i znanjem sve obuhvata
الواسع
47. EI-Hakimu - Mudri
الحكيم
48. EI-Vedudu - Koji voli
الودود
49. EI-Medžidu - Slavljeni
المجيد
50. EI-Baisu - Koji proživljuje
الباعث
51. Eš-Šahidu - Koji je o svemu svjedok
الشّهيد
52. EI-Hakku - Vrhovna Istina
الحقّ
53. EI-Vekilu - Sveopći Staratelj
الوكيل
54. EI-Kavijju - Moćni
القوي
55. EI-Metinu - Čvrsti
المتين
56. EI-Velijju - Zaštitnik
الوليّ
57. EI-Hamidu - Hvaljeni
الحميد
58. EI-Muhsi - Koji i sitnice obuhvata i broj im zna
المُحصي
59. EI-Mubdiu - Koji je početni Stvaralac
المُبدئ
60. EI-Muidu - Konačni proživitelj
المُعيد
61. EI-Muhji - Koji život daje
المُحيي
62. EI-Mumitu - Koji smrt daje
المُميت
63. EI-Hajju - Živi
الحيّ
64. EI-Kajjiimu - Koji sve obdržava
القيّوم
65. EI-Vadžidu - Imućni
الواجد
66. EI-Madžidu - Slavni
الماجد
67. EI-Vahidu - Jedini
الواحد
68. Es-Samedu - Kome se svako obraća
الصّمد
69. EI-Kadiru - Svemoćni
القادر
70. EI-Muktediru - Koji sve može
المُقتدر
71. EI-Mukaddimu - Koji unapređuje
المُقدِّم
72. EI-Mu'ehhiru - Koji zapostavlja
المُؤخّر
73. EI-Evvelu - Prvi
الأوّل
74. EI-Ahiru - Posljednji
الآخر
75. Ez-Zahiru - Jasni
الظّاهر
76. EI-Batinu - Skriveni
الباطن
77. EI-Valiju - Koji upravlja
الوالي
78. EI-Mutealiju - Svevišnji
المُتعالي
79. EI-Berru - Dobročinitelj
البرّ
80. Et- Tevvabu - Koji kajanje uslišava
التّوّاب
81. EI-Muntekimu - Koji ne ostaje dužan
المُنْتَقِم
82. EI-Afuvvu - Koji oprašta
ّالعفُو
83. Er-Reufu - Samilosni
الرّؤف
84. Maliku-I-mulki - Gospodar svih svjetova
مالك المُلك
85. Zul-Dželali ve-I-Ikrami -Najveličanstveniji i Najčasniji
ذو الجلال والإكرام
86. EI-Muksitu - Sveopći djelitelj pravde
المُقسط
87. EI-Džami'u - Koji sve okuplja
الجامع
88. EI-Ganijju - Koji je bogat
الغنيّ
89. EI-Mugni - Koji daje bogatstvo
المُغْني
90. EI-Mani'u - Koji oduzima bogatstvo
المانع
91. Ed-Darru - Koji stvara štetu
الضّار
92. En-Nafi'u - Koji stvara korist
النّافع
93. En-Nuru - Sveopće svjetlo
النّور
94. EI-Hadi - Koji upućuje
الهادي
95. EI-Bedi'u - Stvoritelj (Prapočetak svega)
البديع
96. El-Baki - Vječiti
الباقي
97. EI-Varisu - Konačni nasljednik svega
الوارث
98. Er-Rešidu - Upućivač na dobro
الرّشيد
99. Es-Saburu - Strpljivi, Koji ne hiti sa obračunom

الصّبور

četvrtak, 3. rujna 2015.

Atika bint Zejd




Nakon sto je halifa Omer preselio na ahiret kao sehid, i nakon sto je Atiki isteklo vrijeme priceka poslije smrti muza, zaprosio ju je Poslanikov ambasador i pomagac, Zubejr ibn Avvam. Ona je pristala, ali pod uvjetom da joj ne zabranjuje da klanja namaz u mesdzidu, sto je on i prihvatio. Medjutim, nakon sto ju je vjencao i doveo u svoju kucu, rekao joj je:
„Tako ti Allaha, Atika, Nemoj ici u mesdzid da klanjas namaz!“
Odgovorila mu je:
„ Zubejre, zar ti zbog svoje ljubomore da mi zabranjujes da posjecujem mesdzid u kojem sam klanjala namaz za Poslanikom a.s., zatim Ebu Bekrom i Omerom?“
„Dobro, onda ti necu braniti“, odgovorio je Zubejr.
Kada je cula ezan za sabah, Atika je otisla u mesdzid da klanja. Na putu prema mesdzidu naisla je pored Zubejra, ali ga zbog mraka nije prepoznala. On je iskoristio priliku i udario je malo po butini, a ona je, zaprepastena njegovim postupkom, uzviknula:
„Sta ti je, Allah ti ruke polomio!“
Zatim se vratila kuci ponavljajuci rijeci:
„Inna lillahi we inna ilejhi radziun!“ ( Svi smo Allahovi i svi se Njemu vracamo!-rijeci koje se inace izgovaraju u znak cudjenja, prilikom nekog iznenadnog dogadjaja.)
Nakon klanjanja sabah-namaza, Zubejr je dosao kuci i upitao Atiku:
„sta je s tobom, nisam te vidio u mesdzidu?“
Ona mu je odgovorila:
„Allah ti se smilovao, dragi Zubejre, zaista su se neki ljudi u nasem vremenu pokvarili. Mislim da je danas bolje da zena klanja u svojoj kuci, nego da ide klanjati namaz u mesdzidu.“

)Zene iz vremena Poslanstva ( Abdusamed Nasuf Busatlic )


u nastavku poslusajte ovu lijepu kasidu :)


srijeda, 2. rujna 2015.

A kada pomoć tražiš – traži je od Allaha!

Pošto je Resulullah, sallAllahu alejhi we sellem, naredio vjernicima da čuvaju Allaha (tj. da vode računa odužnostima prema Njemu), te da ne zanemaruju Allaha u izobilju, a što je suština ibadeta, iza toga uputio ih je datraže samo od Allaha i upućuju dove samo Njemu, a ”dova je ibadet” kao što se navodi u hadisu kojeg prenosi En-Nu'man bin Bešir, nakon čega je Vjerovjesnik, sallAllahu alejhi we sellem, proučio Allahove riječi:
”Pozovite Me i zamolite, Ja ću vam se odazvati!” ( Prijevod značenja sure Gafir, 60. ajet)1, nakon svega toga uputio je ljude na traženjepomoći samo od Allaha Jedinog,  što je opet ukorijenjeno u ajetu u suri El-Fatiha:”Samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoć tražimo!”, ajet koji je velika sveobuhvatna rečenica, posto se kaže da se tajna svih Allahovih knjiga nalazi u njoj i da se sve oko nje okreće.
traženjupomoći samo od Allaha Jedinog postoje dvije koristi:
Prva: rob je nemoćan i nije u stanju samostalno raditi dobra djela.
Druga: robu nema drugog pomogača, ni u dinskim niti u dunjalučkim poslovima, osim Uzvišenog Allaha. Pa koga Allah pomogne – taj je pomognut, a koga Allah bez podrške ostavi – taj je izgubljen.
U vjerodostojnom hadisu Vjerovjesnik, sallAllahu alejhi we sellem, kažeTeži za onim što će ti koristiti, i tražipomoć od Allaha i ne očajavaj!2
A na hutbi bi govorio i ashabe podučavao: ‘Hvala Allahu, od Njega pomoć i uputu tražimo.3
Muaz ibn Džebelu, radijAllahu anhu, naredio je da poslije svakog namaza prouči: ‘‘O moj Gospodaru, pomozi mi da Te spominjem i da Ti zahvuljem, i da Ti lijepo ibadet činim.”4
Jedna od njegovih dova je sljedeća”O moj Gospodaru, pomozi mi a nemoj pomoći one protiv mene.5
U kunut-dovi bi učio”Allahumme inna nesteinuke….(O naš Gospodaru, od Tebe pomoć tražmo…)”
U poznatoj predaji stoji da je Musa, alejhisselam, kada je udario po moru pa se ono razdvojilo, proučiosljedećudovu: ”O naš Gospodaru, tebi hvala! Tebi se žalimo i samo Ti pomoć i spas pružaš! Na Tebe se oslanjamo! Nema snage niti moći osim sa Allahom, Uzvišenim, Velikim.”
Tako je robu potrebno da traži pomoć od Allaha da bi mogao dobra djela činiti, da bi mogao zabranjene stvari ostaviti, i da bi mogao na Allahovom određenju strpljiv biti, kao što je Jakub, alejhisselam, rekao sinovima svojim: ”I ja se neću jadati, od Allaha tražim pomoć protiv ovoga što vi iznosite.” (Prijevod značenjasure Jusuf, 18. ajet) I Ašia, radijAllahu anha, kazuje da ju je Allah oslobodio potvore koju su na nju dušmaniiznijeli onda kada je ove riječi izgovorila.
Musa, alejhisselam, je rekao svom narodu: ‘‘Molite Allaha da vam pomogne i budite strpljivi.” (Prijevod značenjasure El-Ea'raf, 128.) A Vjerovjesnik, sallAllahu alejhi we sellem, se Allahu obratio: ”Gospodaru moj, presudi onako kako su zaslužili!” – reče on-, ”a od Gospodara našega, Milostivoga, treba tražiti pomoć protiv onoga što vi iznosite.” (Prijevod značenja sure El-Enbija, 112. ajet)
Kada je Osman, radijAllahu anhu, bio obradovan Džennetom, zbog strpljenja na kušnji koja ga je zadesila, rekao je:”Allah je Onaj Koji pomoć pruža!” Pa kada su ušli kod njega i kada mu je krv curila niz lice zbog udarca, govorio je: ‘‘Nema boga osim Tebe, ja sam sam sebi nepravdu učinio! O moj Gospodaru, od Tebe pomoć protiv njih tražim, i u svim poslovima samo od Tebe pomoć molim. Pokloni mi strpljenje na ovome sa čim si me na kušnju stavio.”
Ebuš-Šejhel-Asbehani bilježi od Ebu Talhe, radijAllahu anhu, da je Vjerovjesnik, sallAllahu alejhi we sellem, u bitkama, kada bi sreo neprijatelje, učio”O Vladaru Sudnjeg dana, samo Tebe obožavamo i samo od Tebe pomoć tražimo.” Ebu Talha, radijAllahu anhu, veli: ”Gledao sam kako ljudi kako se na zemlju strovaljuju.”
Zato je robu, uistinu, potrebna Allahova pomoć i u vjeri, i rješavanju njegovih dunjalučkih problema. Tako je Ez-Zubejr, radijAllahu anhu, ostavio vasijet svom sinu Abdillahu, radijAllahu  anhu, kada bude poslije njegove smrtivraćao njegove dugove: ”Ako budešnemoćan,zatraži pomoć od mog Prijatelja!” Abdullah, radijAllahu anhu, je upitao: ”O moj babuka, a ko je tvoj prijatelj?” Ez-Zubejr, radijAllahu anhu, je odgovorio: ”Allah!” Pa kada bi Abdullah, radijAllahu anhu, zapao u poteškoću zbog vraćanja babinih dugova, rekao bi: ”O Prijatelju Zubejrov, vrati njegove dugove!”, pa bi ih vraćao.6
Na svojoj prvoj hutbi Omer bin el-Hattab, radijAllahu anhu, sa minbera je kazao: ”Zar ne, Arapi su poput poslušne kamile, koju sam uhvatio za povodac i koju vodim ispravnom  stazom. Od Allaha tražim pomoć u tome!”
Također, rob mora tražiti pomoć od Allaha i za ono što ga čeka, poput smrti i onoga što slijedi iza nje. Kada je Halid bin el-Velid, radijAllahu anhu, bio na smrtnom času jedan od prisutnih je rekao: ‘Tako mi Allaha, smrt muteško pada”, na što je Halid, radjiAllahu anhu, rekao: ”Svakako, zato tražim pomoć od Uzvišenog Allaha.” Kada je Amir bin Abdillah bin ez-Zubejr bio na smrtnom času rekao je: ”Samo plačem zbog vrućine dana i hladnoćestajanja”, tj. zbog posta i noćne nafile. I rekao je: ”Tražim pomoć od Allaha za ovo što mi dolazi.”
Neko od prethodnih je rekao: ‘‘O moj Gospodaru, čudim se onome koji Te  spoznao, a u drugog nadu polaže i mimo Tebe pomoć traži.”
El-Hasen je napisao Omeru ibn AbdilAzizu: ‘‘Nemoj tražiti pomoć od nekoga mimo Allaha, pa da te Allah njemu prepusti!” Neko je još rekao: ”Budi zadovoljan Allahom i od Njega pomoć traži, jer On najbolje pomoć pruža!”
  
Autor: Ibn Redžeb el-Hanbeli
Iz knjige: Poslanikov savjet Ibn Abbasu
Priprema i obrada:DOVE I Hadisi



1 Hadis ”Dova je ibadet” bilježe: Ibnul Mubarek u Zuhdu (1298); Et-Tajalisi (1252); Ibn Ebi Šejbe u Musannefu (10/200); Ahmed (4/267, 271, 276, 277); El-Edebul – Mufredu (714); Ebu Davud (1479); Tirmizi (3372); Nesai u Es-Sunenul-Kubra (9/30); Ibn Madže (3828) i dr.
2 Muslim 4/2052.
3 Muslim 2/593.
4 Ahmed 5/244, 245, 247; Ebu Davud 1522; Nesai 3/53; Ibn Huzejme 1/369; Ibn Hibban 2345, 2511; Et-Taberani u El-Kebiru 20/60; El-Hakim 1/273; Ebu Nuajm u Hil'jetu5/130 (a isned-lanac ovog hadisa je sahih).
5 Ahmed 1/227; Buhari u Edebul-Mufredu 655; Ebu Davud 1510; Tirmizi 3551; Nesai u Amelu-jewmi v. El-lejle 607; Ibn Madže 3830; Ibn Ebi Asim u djelu Sunnet 384; Ibn Hibban 2414 od Ibn Abbasa sa vjerodostojnim lancem prenosilaca.
6 Buhari 6/227.