BUĐENJE U ZORU: IZVOR ZDRAVLJA I BEREKETA
Mnogo je vrijednosti koji se vežu za Sabah namaz, neke od njih su:
-To je namaz koji je posjećen od strane Meleka, rekao je Allah, azze ve dželle: „Obavljaj propisane molitve kad Sunce s polovine neba krene, pa do noćne tmine, i molitvu u zoru jer molitvi u zoru mnogi prisustvuju.“ (Prijevod značenja sura Al-Isra', ajet broj 78).
Spomenuo je Ibn Kesir, rahmetullahi alejhi, u komentaru ovoga ajeta hadis od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Namaz obavljen kolektivno (u džematu) vrijedniji je od pojedinačnog namaza za dvadesetpet stepeni, a meleki noći i meleki dana prisustvuju sabah namazu." Ebu- Hurejre, radijjallahu anhu, dalje kaže: "Učite, ako hoćete: "I namaz u zoru jer namazu u zoru mnogi prisustvuju.”
U Sahihu Buharije i Muslima navodi se od Ebu Hurejrea, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Smjenjuju se kod vas meleki noći i meleki dana i sastaju se na sabahu i na ikindiji namazu, a onda se uzdižu od vas, pa ih pita njihov Gospodar - a On zna sve najbolje: „Kako ste ostavili Moje robove? Odgovorit će: Došli smo im a oni su klanjali i napustili smo ih a oni su klanjali.“
-Sabah namaz je jedan od izvora svjetlosti (nura) na Sudnjem danu. Prenosi Burejde El-Eslemijj da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “One koji po mraku i tami idu u džamiju, obraduj potpunim svjetlom na Sudnjem danu.” (Tirmizi i Ebu Davud).
-Sabah namaz je izvor snage, živahnosti i raspoloženja za mu'mina. Imam Buharija, Muslim, Ebu Davud, Nesa'i i Ahmed bilježe od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Kada god neko od vas (navečer) zaspi, šejtan na njegovom potiljku zaveže tri čvora. Svaki čvor udari govoreći: 'Pred tobom je duga noć pa spavaj'. Ako se rob probudi i spomene Allaha, odriješi se jedan čvor. Ako uzme abdest, odriješi se još jedan čvor. A ako i klanja, odriješe se svi tri čvorovi te osvane energičan i veseo (dobre volje). U protivnom, osvane neraspoložen i lijen.”
Ovaj nam hadis jasno ukazuje da su ljudi koji ne klanjaju sabah namaz lišeni raspoloženja, živahnosti i unutarnjeg mira. Pokvarenost i nutarnja zloba te lijenost izvana su dva nužna saveznika svakom onom ko propušta sabah namaz.
-Sabah namaz je dnevna vaga iskrenosti imana ili uvlačenja licemjerstva u srce muslimana. Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Nema težeg namaza dvoličnjacima od sabaha i jacije, a da znaju kakve su (nagrade) u njima, oni bi na njih išli pa makar pužući. Htio sam narediti mujezinu da prouči ikamet i zapovjediti nekome da bude imam svijetu, a ja da uzmem nekoliko baklji vatre i zapalim (kuću) onome koji nije još izašao (u džamiju) na namaz.” (Prenose ga Buharija, br. 658, i Muslim).
Ovaj nam hadis eksplicitno ukazuje da je izostavljanje sabaha i jacija-namaza u džematu najveći dokaz uvlačenja nifaka (licemjerstva) u srce.
Na ovo nam ukazuju i Allahove riječi: “Licemjeri misle da će Allaha prevariti, i On će ih za varanje njihovo kazniti. Kada ustaju da molitvu obave, lijeno se dižu, i samo zato da bi se pokazali pred svijetom, a Allaha gotovo da i ne spomenu.” (Prijevod značenja En-Nisa, 142).
-Sabah namaz je dozvola za viđenje Allaha na ahiretu. Džerir Ibn Abdullah El-Bedželi, radijallahu anhu, pripovijeda: “Bili smo kod Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, i on pogleda u Mjesec, a bijaše noć punog Mjeseca (uštap) i reče: 'Zaista ćete vi vidjeti svoga Gospodara kao što vidite ovaj Mjesec; nimalo se nećete namučiti u Njegovom viđenju, pa ako ste u stanju da vas ne prođe namaz prije izlaska sunca (sabahski) i prije njegova zalaska (ikindijski), onda tako postupite.' Tada je još citirao (ajet): '...i veličaj Gospodara svoga i zahvaljuj Mu prije sunčeva izlaska i prije zalaska...' (Prijevod značenja Kaf, 39).'' (Prenose ga Buharija, br. 554, i Muslim).
Onaj ko istinski žudi za susretom sa Allahom, nastojat će da sabah i ikindiju ne propusti. Jedan od najvećih užitaka na ovom svijetu – kao što kaže imam Ibnul-Kajjim, rahimehullah – jeste “...vjerovanje u Allaha, ljubav i čežnja prema Njemu, prisnost u Njegovoj blizini i uživanje u spominjanju Njega”, kao i što je najveći užitak vjernika na ahiretu susret sa svojim Rabbom i gledanje u Njega.
Na to je ukazao i naš Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, kada je u dovi govorio: “Bože moj, Ti znaš nepoznato i moći Svojom upravljaš stvorenjima, daj mi da živim onoliko koliko je po Tvome znanju dobro za mene, i daj da umrem onda kada to bude dobro za mene. Daj da Te se bojim, i kada me ljudi ne vide i kada me vide. Daj da govorim istinu i u srdžbi i u zadovoljstvu. Daj da budem umjeren i u neimaštini i u bogatstvu. Podari mi blagodat neprolaznu. Podari mi radost neprekidnu. Daj da budem zadovoljan sudbinom. Podari mi ugodno življenje nakon smrti. Daj da se naslađujem gledajući Tvoje lice. Daj da čeznem za susretom s Tobom i da me ne zavedu kakve nesreće niti kušnja koja bi me na stranputicu odvela. Bože moj, ukrasi nas ukrasom vjerovanja i daj da idemo naprijed Pravim putem.” (Hadis je vjerodostojan, a bilježe ga Ahmed, Nesa'i, Ibn Hibban i Hakim).
-Sabah namaz je jedna od najvećih zaštita od džehennemske vatre.
-Sabah namaz je jedna od najvećih zaštita od džehennemske vatre.
Prenosi Ebu Bekr ibn Umare ibn Ruejbe, od svoga oca da je rekao: ''Čuo sam Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, kad kaže: 'U Džehennem neće ući onaj ko klanja prije izlaska sunca i prije njegova zalaska” tj. sabah i ikindiju. (Muslim i Ahmed).
Treba li vjerniku veća i bolja garancija od one koju mu nudi Uzvišeni Gospodar! Garancija da će biti sačuvan strahota Džehennema – njegovih jama, okova, otrova, plamenova, vrućina, hladnoća..., i svega onoga što je tamo pripremljeno za nevjernike.
-Sabah namaz je jedna od najvećih Božanskih garancija za ulazak u Džennet. Prenosi Ebu Bekr ibn Ebi Musa od svoga oca da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko klanja sabah i ikindiju (berdejni), ući će u Džennet.” (Prenose ga Buharija, br. 574, i Muslim).
-Sabah namaz uvodi čovjeka pod zaštitu Allaha Uzvišenog, Njegovu garanciju i Njegov zavjet. Prenosi Džundub ibn Abdullah da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:“Ko klanja sabah-namaz, on je pod Allahovom zaštitom, pa zato budite pažljivi prema takvoj osobi (kako je ne bi povrijedili), a ko povrijedi onoga ko je pod Allahovom zaštitom, Allah će ga dostići, a onda će ga strovaliti u vatru Džehennema.” (Muslim)
U drugoj predaji od Džunduba se navodi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: “Ko klanja sabah-namaz pa on je pod Allahovom zaštitom, pa zato budite pažljivi prema takvoj osobi (kako je ne bi povrijedili), a ko povrijedi onoga ko je pod Allahovom zaštitom, Allah će ga dostići, a onda će ga naglavačke strovaliti u vatru Džehennema.” (Muslim).
-Sabah namaz je kefaret (iskup) za pola života jer briše grijehe između sabaha i jacije. Prenosi Ishak ibn Seid ibn Amr ibn Seid ibn el-As koji kaže: Pričao mi je moj otac, a on od njegovog oca, gdje kaže: “Bio sam kod Osmana pa je zatražio vodu za abdest te rekao: Čuo sam Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, kad je rekao: „Nema tog čovjeka muslimana kojem nastupi propisani namaz pa lijepo i propisno pristupi njegovom abdestu, strahopoštovanju i klanjanju (ruku'u) a da to neće biti iskup za ono što je ranije bilo od grijeha, ukoliko ne bude radio velike grijehe. I tako čitavog života.” (Muslim).
-Berićet u nafaki dolazi sa sabah namazom. Taj berićet je i u vremenu i u imetku i u traženju nauke... Prenosi Sahr El-Gamidi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Allahumme, barik li ummetii fii bukuurihaa”, tj. ''Bože moj, blagoslovi mom ummetu njegovo ranjenje''. Prenosilac dalje kaže: “I kada bi slao izvidnicu ili vojsku, slao bi je početkom dana.” A Sahr je bio čovjek trgovac i kada bi slao svoju trgovačku karavanu, slao bi ih početkom dana te je obilato zarađivao i imetak mu se umnožio.” (Tirmizi, pod br. 1212. Šejh Albani ga je u “Sahih El-Džamiu Es-sagir” ocijenio ocjenom “sahih”.)
-Ko želi da mu bude upisana nagrada 'umre i hadždža svakog dana, onda neka se drži ovog farza u džematu i zikra nakon njega. Bilježi imam Tirmizi od Enesa ibn Malika, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko klanja sabah namaz u džematu, zatim sjedne i spominje Uzvišenog Allaha sve dok ne izađe sunce te klanja dva rekata, imat će za to nagradu hadždža i 'umre: potpuno, potpuno, potpuno.” (Šejh Albani je za ovaj hadis u “Es-Silsile es-sahiha”, br. 3403, rekao da mu je isnad dobar, a prenosioci pouzdani).
-Ko želi da mu bude upisana nagrada obavljenog namaza cijele noći treba da se potrudi da Jaciju i Sabah namaz obavi u džematu. Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Ko klanja jaciju u džematu kao da ke klanjao pola noći, a ko klanja i sabah u džematu kao da je u namazu proveo cijelu noć.“ (Hadis bilježi imam Muslim).
Na kraju, kažem draga braćo i cijenjene sestre bojmo se Allaha, azze ve dželle, i naše obaveze izvršavajmo onako kako to od nas Allah, azze ve dželle, traži, i sjetio mi se riječi Uzvišenog: „A onome ko se Allaha boji, On će sve što mu treba učiniti dostupnim.“ (Prijevod značenja sura At-Talaq, ajet broj 3).
Safet H. Suljić
Islamski Univerzitet Riyadh
Treba li vjerniku veća i bolja garancija od one koju mu nudi Uzvišeni Gospodar! Garancija da će biti sačuvan strahota Džehennema – njegovih jama, okova, otrova, plamenova, vrućina, hladnoća..., i svega onoga što je tamo pripremljeno za nevjernike.
-Sabah namaz je jedna od najvećih Božanskih garancija za ulazak u Džennet. Prenosi Ebu Bekr ibn Ebi Musa od svoga oca da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko klanja sabah i ikindiju (berdejni), ući će u Džennet.” (Prenose ga Buharija, br. 574, i Muslim).
-Sabah namaz uvodi čovjeka pod zaštitu Allaha Uzvišenog, Njegovu garanciju i Njegov zavjet. Prenosi Džundub ibn Abdullah da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:“Ko klanja sabah-namaz, on je pod Allahovom zaštitom, pa zato budite pažljivi prema takvoj osobi (kako je ne bi povrijedili), a ko povrijedi onoga ko je pod Allahovom zaštitom, Allah će ga dostići, a onda će ga strovaliti u vatru Džehennema.” (Muslim)
U drugoj predaji od Džunduba se navodi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: “Ko klanja sabah-namaz pa on je pod Allahovom zaštitom, pa zato budite pažljivi prema takvoj osobi (kako je ne bi povrijedili), a ko povrijedi onoga ko je pod Allahovom zaštitom, Allah će ga dostići, a onda će ga naglavačke strovaliti u vatru Džehennema.” (Muslim).
-Sabah namaz je kefaret (iskup) za pola života jer briše grijehe između sabaha i jacije. Prenosi Ishak ibn Seid ibn Amr ibn Seid ibn el-As koji kaže: Pričao mi je moj otac, a on od njegovog oca, gdje kaže: “Bio sam kod Osmana pa je zatražio vodu za abdest te rekao: Čuo sam Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, kad je rekao: „Nema tog čovjeka muslimana kojem nastupi propisani namaz pa lijepo i propisno pristupi njegovom abdestu, strahopoštovanju i klanjanju (ruku'u) a da to neće biti iskup za ono što je ranije bilo od grijeha, ukoliko ne bude radio velike grijehe. I tako čitavog života.” (Muslim).
-Berićet u nafaki dolazi sa sabah namazom. Taj berićet je i u vremenu i u imetku i u traženju nauke... Prenosi Sahr El-Gamidi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Allahumme, barik li ummetii fii bukuurihaa”, tj. ''Bože moj, blagoslovi mom ummetu njegovo ranjenje''. Prenosilac dalje kaže: “I kada bi slao izvidnicu ili vojsku, slao bi je početkom dana.” A Sahr je bio čovjek trgovac i kada bi slao svoju trgovačku karavanu, slao bi ih početkom dana te je obilato zarađivao i imetak mu se umnožio.” (Tirmizi, pod br. 1212. Šejh Albani ga je u “Sahih El-Džamiu Es-sagir” ocijenio ocjenom “sahih”.)
-Ko želi da mu bude upisana nagrada 'umre i hadždža svakog dana, onda neka se drži ovog farza u džematu i zikra nakon njega. Bilježi imam Tirmizi od Enesa ibn Malika, radijallahu anhu, da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko klanja sabah namaz u džematu, zatim sjedne i spominje Uzvišenog Allaha sve dok ne izađe sunce te klanja dva rekata, imat će za to nagradu hadždža i 'umre: potpuno, potpuno, potpuno.” (Šejh Albani je za ovaj hadis u “Es-Silsile es-sahiha”, br. 3403, rekao da mu je isnad dobar, a prenosioci pouzdani).
-Ko želi da mu bude upisana nagrada obavljenog namaza cijele noći treba da se potrudi da Jaciju i Sabah namaz obavi u džematu. Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Ko klanja jaciju u džematu kao da ke klanjao pola noći, a ko klanja i sabah u džematu kao da je u namazu proveo cijelu noć.“ (Hadis bilježi imam Muslim).
Na kraju, kažem draga braćo i cijenjene sestre bojmo se Allaha, azze ve dželle, i naše obaveze izvršavajmo onako kako to od nas Allah, azze ve dželle, traži, i sjetio mi se riječi Uzvišenog: „A onome ko se Allaha boji, On će sve što mu treba učiniti dostupnim.“ (Prijevod značenja sura At-Talaq, ajet broj 3).
Safet H. Suljić
Islamski Univerzitet Riyadh
0 komentara:
Objavi komentar
Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]
<< Početna stranica