srijeda, 8. srpnja 2015.

KOJA JE BOLEST GORA OD SKRTOSTI??

Koja je bolest gora od škrtosti?

Upitao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:


Ko je vaš uglednik, o Beni-Seleme?" Oni rekoše: "Džad b. Qajs, samo što ga mi smatramo škrtim. Pa reče: "Koja je bolest gora od škrtosti?"

U drugoj predaji on kaže:
"Uglednik ne može biti škrt, vaš uglednik je bijele kovrđžave kose Bera' b. Ma'mur" (Taberani 19/81,82, i Buhari u Edebu 269)

Kada je neki beduin tražio da mu se udijeli na tako grub način da je pritijesnio Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem uz jedno bodljikavo drvce (semure), tako da mu se i ogrtač za njega zakačio, Allahov Poslanik je odgovorio:

"Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, da posjedujem deva kao što je broj ovog drveća, sigurno bih vam ih podijelio. Tako biste se uvjerili da nisam ni škrt, ni kukavica, ni lažac!"(Buhari 2821, Ahmed 4/82, Nesai 3688)

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao:
"Najgore što može biti u čovjeka jeste jaka škrtost i jak strah (kukavičluk)." (Ahmed 2302, Ebu Davud 2511)

Također se u Sahihu nalaze riječi Džabira b. Abdullaha da je rekao Ebu-Bekru es-Siddiku:
"Ili ćeš mi dati, ili ćeš škrtarit od mene' . On mu reče: "Kažeš da škrtarim od tebe, pa koja je teža bolest, od škrtosti?" (Buhari 4383)

U Muslimovom Sahihu se prenosi od Selmana b. Rabi'e da je rekao;

"Rekao je Omer : 'Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je izvršio podjelu.' Rekao sam: 'O Allahov Poslaniče! Tako mi Allaha, drugi više zaslužuju ovo od njih!' On reče: 'Oni su mi dali da izaberu između grijeha i moje škrtosti, a ja nisam škrt.'"

Uzvišeni Allah kaže:

وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَّهُم ۖ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ ۖ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ
"Neka oni koji škrtare u onome što im Allah iz obilja Svoga daje nikako ne misle da je to dobro za njih! Naprotiv, to je zlo za njih! Na Sudnjem danu bit će im oko vrata omotano ono čime su škrtarili." (Ali Imran, 180.)

I kaže:

إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ
'Allah doista ne voli one koji se ohole i hvališu; one koji škrtare i zapovijedaju drugima da budu škrti," (En-Nisa 36-37.}

I kaže;

وَمَا مَنَعَهُمْ أَن تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقَاتُهُمْ إِلَّا أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَبِرَسُولِهِ وَلَا يَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَهُمْ كُسَالَىٰ وَلَا يُنفِقُونَ إِلَّا وَهُمْ كَارِهُونَ
"A prilozi njihovi neće biti prihvaćeni zato što u Allaha i Poslanika Njegovog ne vjeruju, što lijeno namaz obavljaju i što samo preko volje udjeljuju," (Et-Tevbe, 54.)

I kaže:

فَلَمَّا آتَاهُم مِّن فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَتَوَلَّوا وَّهُم مُّعْرِضُونَ فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِي قُلُوبِهِمْ إِلَىٰ يَوْمِ يَلْقَوْنَهُ
"A kad im je On dao iz obilja Svoga, oni su u tome postali škrti i okrenuli se - a oni ionako glave okreću. I nadovezao im je On na to licemjerstvo u srcima njihovim, sve do dana kada će pred Njega stati." (Et-Tevbe, 76-77.)

U drugom ajetu kaže:

وَمَن يَبْخَلْ فَإِنَّمَا يَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ
"Ko škrtari, na svoju štetu škrtari." (Muhammed, 38)

Kao i ajeti:

فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ الَّذِينَ هُمْ يُرَاءُونَ وَيَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ
"Pa teško klanjačimal Onima koji su nemarni prema svome namazu, koji se samo pretvaraju, i nikome ništa u naruč ne daju." (El-Maun, 4,7;)

I ajet u kome Uzvišeni kaže:

وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِيمٍ يَوْمَ يُحْمَىٰ عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَىٰ بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ
"Onima koji zlato i srebro gomilaju, i ne troše ga na Allahovom putu, navijesti bolnu patnju. Na dan kad sa ono u džehennemskoj vatri bude usijalo, pa se njime i čela njihova, i slabine njihove, i leđa njihova, budu žigosala." (Et-Tevbe,34-35.)




Svaka vrata imaju ključ. Ključ kojim se otvaraju srca ljudi jeste poznavanje njihove naravi. Rješavanje problema kod ljudi, popravljanje njihovih međusobnih odnosa, osvarivanje koristi od njih, izbjegavanje njihovih zala- u svemu ovome možeš biti izvanredan, ako upoznaš njihove naravi.
Zamisli da je između nekog mladića i njegovog oca došlo do nesuglasice. Nesuglasica se pogoršala u tolikoj mjeri da ga je otac otjerao od kuće. Sin je nekoliko puta pokušavao da  se vrati,ali se otac zainatio i bio nepokolebljiv. Došao si da izgladiš njihove odnose. Ocu iznosiš stavove Šerijata, plašiš ga grijehom prekidanja rodbinskih veza,ali se on ne osvrće na tebe. Jako je srdit. Pokušavaš da primjeniš druge metode kako bi popravio odnose. Spoznao si na osnovu očeve naravi da je jako emocionalan.
Dođeš mu i kažeš: “Čovječe, zar ti nije žao djeteta, legne na zemlju i pokrije se nebom?! Ti jedeš i piješ, a jadnik omrkne i osvane gladan. Zar se ne sjećaš kad si podizao komad hljeba do njegovih usta. Zar se ne sjećaš njegovog hodanja po vrelini sunca? Zar se ne sjećaš kad si ga kao malog nosio i prislanjao uz svoja prsa,mirisao ga i ljubio? Zar ćeš dopustiti da traži od ljudi pored živog oca?!” Vidjet ćeš da će se emocije oca uzburkati zbog ovih riječi i bit će bliži ponovnom susretu i pomirenju.
A ako je njegov otac škrt i voli imetak, reći ćeš mu: “Čovječe, trgni se, nemoj sebe uvaljivati u probleme! Vrati dijete pod svoj nadzor i kontrolu. Bojim se da će ukrasti ili počiniti razbojništvo pa će tebe sud primorati da nadoknadiš što je ono uzelo i popraviš što je ono pokvarilo. Ti si njegov otac u svakom slučaju. Trgni se!”  Vidjet ćeš da će škrti otac početi da revidira svoje stavove.
S druge strane, ako su tvoje riječi usmjerene sinu koji je pohlepan i voli imetak, reci mu:“Mladiću, niko ti osim tvog oca neće pomoći. Sutra ćeš htjeti da se oženiš, ko će ti platiti mehr? Ako ti se auto pokvari, ko će platiti za njegov popravak? Ako se razboliš, ko će platiti liječenje? Tvoja braća imaju koristi kako hoće. Džeparac, pokloni, a ti sjediš tako. Šta će ti štetiti da to ispraviš jednim poljupcem u čelo svoga oca ili riječima izvinjenja koje ćeš šapnuti u njegovo uho?”
Izvor: “Uživaj u životu”
Autor: Dr. Muhammad Al-Arifi

objavio/la- Hadisi I DOVE

0 komentara:

Objavi komentar

Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]

<< Početna stranica