ponedjeljak, 9. studenoga 2015.

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog







"SVI SE ČVRSTO, ALLAHOVA UŽETA, DRŽITE, I NIKAKO SE NE RAZJEDINJUJTE! I SJETITE SE ALLAHOVE MILOSTI PREMA VAMA, KADA STE BILI - JEDNI DRUGIMA - NEPRIJATELJI, PA JE ON, SRCA VAŠA, SLOŽIO, I VI STE POSTALI, MILOŠĆU NJEGOVOM, BRAĆA! I BILI STE NA IVICI VATRENE JAME, PA VAS JE ON NJE SPASIO! TAKO VAM ALLAH OBJAŠNJAVA ZNAMENJA SVOJA DA BISTE NA PRAVOME PUTU BILI I NEKA MEĐU VAMA BUDE ONIH, KOJI ĆE NA DOBRO UKAZIVATI, I ZAHTIJEVATI DA SE ONO ČINI, A OD ZLA ODVRAĆATI – TO SU ONI KOJI SU SPAŠENI I NE BUDITE KAO ONI KOJI SU SE RAZJEDINILI I RAZIŠLI – NAKON ŠTO SU IM VEĆ JASNI DOKAZI DOŠLI! NJIMA PRIPADA KAZNA VELIKA!"
(ALI 'IMRAN: 103-105)
PRAVEDNOST U POVOĐENJU ZA ISTINOM
9. Imam Ebu Hamid el-Gazali rhm., nakon odustajanja od eš'arijske akide i stavova, pred kraj svog života, nailazi na oporbu i suprostavljanje od strane eš'arijskih fanatika, povodom čega je napisao svoje poznato djelo Fejsalul-Tefrika, u kojem stoji slijedeće: "Ko bude smatrao da je hakk (istina), 'vakuf' (vlasništvo), određene grupe ljudi... taj je nevjerstvu bliži!9
10. Šejhul-Islam Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "...fanatičnost i pristrasnost, određene osobe, prema svojoj stranci, partiji ili pravcu – onda kada su u pravu i onda kada to nisu - je cijepanje i razbijanje koje je Allah dž.š., pokudio!"10
11. Šejhul-Islam Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Allah dž.š., i Njegov Poslanik s.a.w.s., naređuju slogu, džemat, i zajedništvo, a zabranjuju cijepanje i razilaženje!"11
12. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Nema tog imama tj. 'alima (islamskog učenjaka), a da se u nekim mišljenjima ili stavovima neće slijediti, gdje, i pored toga što se u dotičnim pitanjima neće slijediti, ne biva prekoravan zbog takvih svojih mišljenja ili stavova!"12
13. Mnogi islamski učenjaci bi znali reći: "Fakih (islamski pravnik), ne smije primoravati svijet na slijeđenje svojih stavova (svog mezheba)!13
14. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "...gotovo svaki čovjek želi dati prednost osobi za kojom se povodi u vjerskim ili dunjalučkim pitanjima, što kasnije može odvesti bespotrebnom raspravljanju, svađi i podjeli – dakle svemu onome što je Allah dž.š., i Njegov Poslanik s.a.w.s., zabranio!?14
15. Imam el-Zehebi rhm., kaže: "Nemoj da ti sva briga bude tvoj mezheb! Ako te učenje fikha (vjere), bude interesovalo radi raspravljanja, pokazivanja, ili pomaganja svog mezheba po svaku cijenu, ili ti briga bude savlađivanje mišljenja pravnih škola i uzdizanje nad drugima – znaj da to nije onosvjetski fikh, već ovosvjetski, i sumnjam da ćeš sjutra moći stati pred Allahom dž.š., i reći: "Učio sam znanje radi Tvoga lica, i podučavao sam druge samo radi Tebe...", i nemoj biti ubjeđen da je tvoj pravac (mezheb, mišljenje, partija, stranka), bolji od svih ostalih pravaca, i da je najdraži Allahu dž.š., jer i sam znaš da nemaš dokaza za to što smatraš, kao ni tvoj neistomišljenik!"15
16. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Ne postoji 'alim (islamski učenjak), a da ne posjeduje određene stavove ili mišljenja, kojima se neizbježno daje prednost nad mišljenjima i stavovima ostalih imama i 'alima!16
17. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Bid'at u početku bude dužine pedlja, da bi se kasnije, putem svojih sljedbenika, mogao mjeriti laktovima, miljama ili fersehima!?17
18. Imam el-Šewkani rhm., kaže: "Hal odnosno stanje pristrasnih osoba i fanatika je: ...traženje dokaza kojim bi potvrdili ono na čemu su... i ako su ubjeđeni ili pak znaju da je hakk (istina), na drugoj strani!?"18
19. Šejhul-Islam, Ibnu-Tejmijje rhm., opisuje pristrasnu i fanatičnu osobu, slijedećim riječima: "...krije, i u javnost ne iznosi ono što sjutra može poslužiti za dokaz suprostavljenoj strani."19
20. Imam 'Izz b. 'Abdul-Selam el-Hanefi rhm., kaže: "Pristrasna osoba je ona koja misli da je hakk (istina), skučena samo u stavovima (mezhebu, stranki), imama kojeg slijedi!?"20
21. Imam Šafija rhm., kaže: "Znanje je rodbinska veza međ' ulemom i razumom obdarenima, i ne mogu shvatiti kako se njima mogu pripisivati oni kod kojih je znanje postalo glavnim oruđem za kidanje veza i neprijateljstvo!"21
22. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Čovjek ne smije učiniti svog uzora (imama), i njegove sljedbenike – jedinim ljudima na svijetu, tako da voli samo one koji njega slijede, ili da mrzi one koji ga ne slijede!?"22
23. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Pristrasne i fanatične skupine su one koje ne primaju određeni stav ili mišljenje, izuzev mišljenja koje samo njihova skupina prenosi i praktikuje!?"23
24. Imam Ibnul-Kajjim rhm., kaže: "Pristrasna je ona osoba koja pretpostavi mišljenje svog uzora (osobe koju slijedi, i za kojom se povodi), Kur'anu, Sunnetu i stavovima ashaba... i ona je zaslužnija kazne i ukora, nego li nagrade!"24
25. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Ulema - islamski učenjaci... su putevi, dokazi i spone između obična svijeta i Poslanika s.a.w.s., zbog toga što im oni dostavljaju njegovu poslanicu, i što im je pojašnjavaju na osnovu svog idžtihada."25
26. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Niko se ne smije pripisati stavovima (tj. mezhebu), nekog islamskog učenjaka, a potom prijateljivati samo sa onima koji slijede dotičnu osobu, ili ratovati sa onima koji tu osobu ne slijede!"26
27. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Ono što nam dođe putem Kur'ana i Sahih Sunneta – je tačno, a sve ono što se kosi sa Kur'anom, i Sahih Sunnetom, je netačno!"27
28. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Potvrditi i zadržati se na onome na čemu se islamska 'ulema složila je važnije i vrijednije od potvrđivanja i zadržavanja na onome oko čega se islamska 'ulema nije složila tj. oko čega se razišla!"28
29. Hafiz Ibnu Hadžer el-'Askelani rhm., kaže: "Mudrost nekada može spoznati i veliki griješnik (fadžir), ali se ne zna njome okoristiti, ali dobro znajte da se ona od njega može uzeti i primiti i njome se okoristiti!29
30. Muhammed el-Emin el-Šenkiti rhm., kaže: "Moramo gledati u srž riječi i suštinu govora, a ne u srž i suštinu onoga koji je te riječi izrekao! Istina je istina, pa makar bio onaj koji je iznio i rekao beznačajan!"30
31. 'Abdurrahman b. Nasir el-Sa'adi rhm., kaže: "Ako 'alim (islamski učenjak), bude govorio o stavovima ili postupcima ljudi koji su skloni novotarijama, na njemu je obaveza da bude pravedan i da svakome da njegov hakk - pravo, i da u svemu tome objasni šta je tačno, a šta netačno...!"31
32. Imam Ibnu 'Abdul-Berr rhm., govoreći o halu islamskih studenata svoga vakta, kaže slijedeće: "Svi oni prelaze granicu u kuđenju drugog, ali kod svakog, od te dvije strane, možemo naći velika dobra, i ogromna znanja!"32
33. Imam el-Zehebi rhm., kaže: "...kako se može pogrešnim smatrati i odbiti idžtihad nečijim idžtihadom!?"33
34. 'Abdullah b. Mes'ud r.a., kaže: "Ko ti dođe sa hakkom – istinom - primi je, pa makar ti osoba bila mrska i nedraga, a ko ti dođe sa batilom – neistinom – odbij je, pa makar ti osoba bila ljupka i draga!!!"34
35. Imam Ibnul-Kajjim rhm., kaže: "Istina se prima od onoga ko sa njom dođe, ne bitno bila nam ta osoba prijatelj ili neprijatelj, mrska ili draga, pobožna ili griješna!"35
36. Sulejman b. Abdullah b. Muhammed b. Abdul-Wehhab rhm., kaže: "Istina/hakk, se prima od osobe koja sa njom dođe, pa makar u pitanju bio neprijatelj koji postupa suprotno našoj vjeri!"36
37. Mu'az b. Džebel r.a., je rekao: "I licemjer (munafik), nekada izgovori riječi istine."37
38. Hatim el-Esamm rhm., kaže: "Imam tri osobine, kada su u pitanju osobe s kojima nisam u dobrim odnosima:
1. Veselim se kada budu u pravu, i kada nešto pogode.
2. Rastužim se kada ne budu u pravu, i kada pogriješe.
3. Sebe obuzdavam od nedoličnog ponašanja prema njima!"
Kada je ovo ispričano Ahmed b. Hanbelu rhm., rekao je: "Subhanallah, pametnijeg čovjeka još nisam čuo! Što li nas je neznanje poklopilo, i stalo na mjesto znanja!!!?
1. Prema čovjeku se neuko ponijesmo.
2. Rastužismo se kada istinu pogodi.
3. Razveselismo se onda kada ga zlo snađe!?"38
39. Bekr Ebu Zejd rhm., kaže: "Očuvati se od pristrasnosti i fanatizma, zahtijeva veliku moć uzvišena morala i ahlaka, i veoma jaku i čvrstu vjeru!"39
40. Imam Šafija rhm., kaže: "Ne bih se raspravljao sa čovjekom, a da u sebi nisam rekao: Allahu, učini da istina izađe preko njegova srca i jezika; pa ako bi hakk bio na mojoj strani – poveo bi se za mnom u tome, a ako bi hakk bio na njegovoj strani – poveo bih se ja za njime!"40
41. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "...s toga je farz – obaveza, svakom vjerniku da voli i pomaže ostale vjernike (mu'mine), kao i ulemu i učenjake među njima... i da uvjek hlepi za istinom, i da je slijedi, gdje god da je nađe!"41
42. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "...pa ako istina još ne izađe na vidjelo, i ne bude jasna, svako će uzdržati svoj jezik od druge strane."42
43. Kasim b. Muhammed rhm., je rekao: "...ovo je moje mišljenje, a ne kažem da je samo ono istina (hakk)."43
44. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "...ako hakk - istina, bude poznata i jasna... nije dozvoljeno ostaviti je... ni zbog čijeg mišljenja ili stava."44
45. Šejh Muhammed b. 'Abdul-Wehhab rhm., je rekao: "Ono što me prođe od istine (hakka), slobodno mi pojasnite, jer je - vratiti se istini - bolje od ostanka u batilu (neistini)!!!"45
46. Poslanik s.a.w.s., kaže: "...a, ako budeš opkolio stanovnike neke tvrđave, i od tebe zatraže da s njima postupiš po Allahovom dž.š., propisu, nemoj na to pristati, jer ti ne znaš da li ćeš pogoditi Allahov dž.š., hukm (propis), po pitanju njih ili ne?!"46
47. Abdullah b. Mes'ud r.a., je rekao: "Po ovom pitanju govorim po ličnom nahođenju, pa ako bude tačno - onda je to od Allaha dž.š., a ako bude netačno - onda je to od mene ili od šejtana, a Allah dž.š., i Njegov Poslanik s.a.w.s., su od toga čisti!"47
48. Imam Ibnu 'Abdil-Berr rhm., kaže: "Znanje koje je do imam Malika rhm., došlo u stilu: 'smatram da je', 'mislim da je', 'čini mi se', ili 'lijepo bi bilo', za to se ne kaže - to je halal ili to je haram, a Allah najbolje zna!"48
49. Muhammed b. 'Abdul-Wehhab rhm., govoreći o učenjacima selefa ('ulemi prvih generacija), i mudžtehidima, kaže: "...ono što su oni tada o nama mislili, i kako su oni o nama razmišljali, je bolje od onoga što mi danas sami o sebi mislimo!!!"49
50. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "Mudžtehid nema pravo braniti ostalim ljudima da ga slijede u njegovim idžtihadima (pravnim mišljenjima), a niti ima pravo drugima stavljati u obavezu da ga slijede u svemu tome!"50
51. Jahja b. Sa'ad rhm., kaže: "...s toga, nemoj da smatra onaj, koji nešto proglasi zabranjenim (haram), da je onaj koji tu istu stvar smatra dozvoljenom (halal), propao zbog tog' svog' mišljenja, a niti onaj koji proglasi nešto dozvoljenim (halal), da smatra osobu koja tu istu stvar smatra zabranjenom (haram), propalom zbog tog svog stava!51
52. Šejhul-Islam, Ibnu Tejmijje rhm., kaže: "...ne mora sve ono što je poznato i sigurno jasno, određenom broju ljudi, biti poznato i sigurno jasno svim ljudima, i nije tačno da svi ljudi znaju i razumiju sve ono s čime je Poslanik s.a.w.s., došao, već je istina da većina njih nije ni čula za većinu onoga što je Poslanik s.a.w.s., rekao, a većini ne biva jasnim šta se hoće datim Poslanikovim s.a.w.s., riječima i porukama, i pored toga što je Poslanikov s.a.w.s., govor veoma jasan i decidan (muhkem)!"52
9 Pogledaj: Fejsalul-Tefrika bejnel-Islami vel-Zendeka, str.70..
10 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 11/92..
11 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 11/92..
12 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 10/383-384..
13 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 30/80..
14 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 20/291..
15 Pogledaj: Bejanu Zaglil-'ilm, str.16..
16 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 20/293..
17 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 8/425..
18 Pogledaj: Edebul-Taleb, str.81..
19 Pogledaj: Iktida'ul-Siratil-Mustekim, 1/73..
20 Pogledaj: Kava'idul-Ahkam, 2/136..
21 Pogledaj: Ihja'u 'Ulumid-din, 1/46..
22 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 20/8-9..
23 Pogledaj: Iktida'ul-Siratil-Mustekim, 1/74-75..
24 Pogledaj: I'ilamul-Muvekki'in, 2/210..
25 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 20/224..
26 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 11/512..
27 Pogledaj: Iktida'ul-Siratil-Mustekim, 1/79..
28 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 6/25-26..
29 Pogledaj: Fethul-Bari, 4/616., šerh hadisa br.2311..
30 Pogledaj: Adva'ul-Bejan, 1/6..
31 Pogledaj: Tejsirul-Kerimir-Rahman, 1/559., 152. ajet, sura el-En'am.
32 Pogledaj: Džami'u bejanil-'ilmi ve fadlihi, str.1135-1139..
33 Pogledaj: El-Sijer, 13/97.; Nuzhetul-Fudala', str.946..
34 Pogledaj: El-Ihkam fi Usulil-Ahkam, od Ibnu Hazma rhm., 4/586..
35 Pogledaj: I'ilamul-Muvekki'in, 1/147..
36 Pogledaj: Tejsirul-'Azizil-Hamid fi šerhi Kitabil-Tevhid, str.600..
37 Pogledaj: Sahih Sunen Ebi Davud, br. 3855, 4611..
38 Pogledaj: Ihja'u 'Ulumud-din, 1/64..
39 Pogledaj: Tasnifun-nasi bejnel-zanni vel-jekin, str. 77-78..
40 Pogledaj: Kava'idul-Ahkam, 2/136..
41 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 22/252..
42 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 35/379..
43 Pogledaj: Džami'u bejanil-'ilm, 2/1124., br.2207..
44 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 35/367..
45 Pogledaj: Mu'ellefatu šejh Muhammed b. Abdul-Vehhab, peti dio, Resa'il-Šahsijjeh, br.6., str.42.; br.7., str.48..
46 Pogledaj: Sahihu Muslim, Kitabul-Džihad, hadis br.1731..
47 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 33/41..
48 Pogledaj: Džami'u bejanil-'ilm, 2/1075., br.2091..
49 Pogledaj: Mu'ellefatu šejh Muhammed b. Abdul-Vehhab, peti dio, Resa'il-Šahsijjeh, br.11., str.62..
50 Pogledaj: Medžmu'atul-Fetava, 20/61..
51 Pogledaj: Džami'u bejanil-'ilm, 2/903..
52 Pogledaj: Bejanu Muvafekati Sarihil-Ma'akul li Sarihil-Menkul, 'ala hamiš Minhadžis-Sunneh, 1/222..

0 komentara:

Objavi komentar

Pretplatite se na Objavi komentare [Atom]

<< Početna stranica